5 Nisan 2013 Cuma

Ay Savaşçısı (Sailor Moon)


   “Kaç yaşına geldin hala çizgi film mi izliyorsun?” denilen insanlar var ya ben onlardanım.Bir türlü vazgeçemedim izlemekten…Sevimli şeyler bana çekici geliyor, onları izlemekten keyif alıyorum.Bunun sebebi hep mutlu son olması ya da iyilerin kazanması da olabilir :))





   Sanırım 7. Sınıfıma gidiyordum ilk Japon animesi izlediğimde… Ay Savaşçısı TRT1 de yayınlanıyordu. Her gün aynı saatte televizyonun karşısına geçer,dikkatle izlerdim.Daha sonraları taşınmamız gerektiği için son bölümlerini hiç izleyemedim.İlk zamanlar internette aradım ama hepsi yabancı dildeydi.Sonra aradan yıllar geçti ve ben üniversiteye gittiğimde-kendisi Kore tutkunu olan oda arkadaşımla- Türkçe bölümlerini bulduk ve sonuna kadar izledik.Tabi sabahlamanın sonucu derse de gidemedik:))







   İzlemeyenler için Ay Savaşçısı romantik-komedi yönüyle mükemmel bir animedir. Animemizin asıl karakteri Usagi’nin aptallıkları, masumluğu gülmek isteyenler için birebir!Tabi Mamoru ile olan aşkını da unutmamak lazım.. Hem serinin 100den fazla bölümü olduğu için uzunca bir süre izleyebilirsiniz.

Konusu:

   Hikâye, bir zamanlar güneş sistemine yayılmış çeşitli krallıkların yeniden doğmuş koruyucularının şeytanî güçlerle savaşmalarını konu alan farklı serilerin bileşimidir. Sailor Senshi (İng: Sailor Soldiers) denen ana karakterler, ay ve gezegenler adına kadın kahramanlara dönüşen genç kızlardır. “Sailor” kelimesi Japonya’da yaygın olan kız okul üniformalarının stilinden gelir. Dizide kullanılan fantastik unsurlar ağırlıklı olarak semboliktir ve çoğu da mitoloji üzerine kurulmuştur.

Sezonlar ve Bölümler:


   Toplam 5 sezon ve 200 bölümden oluşmaktadır. Bölümlerde genellikle sezonun kendine has düşmanları, ihtiyaçları olan şeyi (nesne, enerji,kristal vs.) almaya çalışırlar ve bu yüzden insanları da kendilerine hedef seçerler. İşte Sailor Moon ve arkadaşlarıın da görevleri bunları durdurmaktır. Bazen kendileri de hedef olmuşlardır ama asla vazgeçmemişlerdir.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder