9 Mayıs 2013 Perşembe

Kore'de Dış Görünüşün Önemi (Bir Koreli Ağzından)




Dizilerden izlediğim kadarıyla,Koreliler için dış görünüş her şey demek-sadece Kore değil,Asyalıların hepsi için geçerli ama Koreliler de daha belirgin-.Türkiye'de estetik pek hoş karşılanmasa da Koreliler için çok doğal bir şey bu- resmen estetikle baştan yaratıyorlar kendilerini-.İnternette bir sitede karşılaşıp okumuştum Koreliler için makyaj derdinin yükünü...Yazıdaki Koreli bayanın söyledikleri beni çok şaşırtmıştı.Ben hep Korelileri makyaj yapmaktan zevk alırlar diye düşünmüştüm ama aslında işin aslı öyle değilmiş.Şimdi o yazıyı paylaşıyorum sizinle...



Bir Koreli Kız gibi çekici giyinmek zor…Koreli bile olsanız!

Seul’deki ortama uymak adına Koreli kızlar gibi süslenip püslenmek,yabancı arkadaşlarım için tam bir mücadele.Gerçek şu ki ‘’Koreli Kız’’ gibi giyinmek benim gibi Kore kökenli biri için bile zor.
Öyleyse neden hergün kendimizi bu makyajla,ayakkabılarla dolu mücadeleye atıyoruz?Seul gibi bir şehirde yan komşunuzun kızından geri kalamazsınız.Seul’un öyle bir atmosferi var ki,herkes sürekli birbiriyle karşılaştırılıyor,bu yüzden bu havaya direnmektense,uymaya çalışmak daha kolay.Şehirde gördüğünüz ‘’Cazibeli ve sevimli Koreli Kız’’gibi görünmenin nasıl olduğunu gerçekten merak ediyor musunuz?Beni izleyin o zaman.

Saç:Tören her sabah ben duştan çıktığım gibi başlıyor.Saçlarıma hak ettikleri hacmi vermek için önce köklerini mükemmel bir şekilde saç kurutma makinesiyle kurutuyorum.Daha sonra sıra fön makinesinde,kıyafetime göre makinenin düzleştirici başlığını mı kıvırtıcı başlığını mı kulanıcağıma karar veriyorum.Aynanın önünde tam 30 dakika sanki doğalmış gibi gözüken dalgalar için uğraşıyorum.Tatmin olduktan sonra saçlarıma saç kıvırtıcı bir krem uyguluyorum ki dalgalarım gün içinde dayansın.

Yüz Zamanı:Daha sonra tuvalet masama oturup uzun uzun nasıl bir makyaj yapsam diye düşünüyorum.Makyaj aletlerimin renkleri ve tonları çeşit çeşit.Sonuçta doğal görünüm de karar kılıyorum,zira bu aralar çok moda.Ssang-ul Görüntüsü(Kore’de trendlerin,bu herhangi bir şeyle ilgili olabilir,böyle kısa tamlamalarla adlandırılması ve bu adlar üzerinden bir tüketim çılgınlığı oluşturulması olayı çok yaygın)*eğer doğru yaparsanız saf,doğal,sanki hiçbir şey sürülmemiş gibi bir izlenim yaratıyor,ama bu aslında bir sürü sinsice uygulanmış ürün demek.Öncelikle narin yüzüme onu vahşi Kore güneşinden korumak için 85faktörlü bir güneş koruyucu uyguluyorum.Duyduğuma göre Amore Pacific Sun Protecter ve Etude House Sunguard iyi ürünler.Geceleri kullandığım onca ten beyazlatıcı ürün varken,tenimin biraz bile olsa yanmasına izin veremem.Daha sonra sıra fondötene geliyor.Fondöteni olabildiğince ince ve eşit bir şekilde sürüyorum.Asıl amaç kimsenin makyaj için 30dakika harcadığınızı anlamaması,çok doğal görünmeli.Fondötenim bana hafif nemli bir parıltı veriyor,malum trend mul gwang görüntüsü,yani gençlik dolu ışıltılı bir cilt.Bunun için Laneige Snow Chrystal Dual Foundation ve Kohgendo Aqua Foundationı tavsiye ederim,bu ürünleri Aritaum ve Todacosa şubelerinde bulabilirsiniz.Sıra gözlerde.Son derece ince bir şekilde eyeliner uyguluyorum ve mükemmel bir şekilde kirpiklerimi kıvırıyorum,rimeli ise çok dikkatli sürüyorum ki çok sürülmüş gözükmesin.Unutmayın amaç kurnazca parıldamak,boya kutusuna düşmüş gibi gözükmemek.

Giyim-Kuşam:Doğal görüntü moda demiştik.Dar ve koyu renkli giysiler seçiyorum.Dar siyah bir etek giyiyorum.Kore modasına uymak mı istiyorsunuz?Şunu aklınızdan çıkarmayın,kendine saygı duyan hiçbir Koreli Kız dekoltesi açık bir üst giymez.Bunun bir sürü sebebi var,ama bu mesele şimdilik burada kalsın.

Ayak Fetişi:Babetler hoş ama moda oldukça yüksek topuklu ayakkabılar giymek.Evet bu ayakkabılar insanın ayaklarını mahvediyor ama sizi uzun ve klas gösterdiklerine göre bu acıya değer.Bir Koreli olarak ben zaten bu tarz topuklar için doğmuşum,dolayısıyla 13santimlik(5 inç)topuklar sorun değil.Eğer liseden beri yüksek topuk giyiyorsanız kendiliğinden yüksek topuk giyme sanatına sahipsiniz demektir.Bir kere onları giymeye başladınız mı,geri dönemezsiniz.Zamanla daha az acı verici oluyorlar zaten,çünkü ayaklarınız gereken yerlerde nasırlar ouşturuyor.Gene de dikkatli olun,bir arkadaşım spor salonu dışında her yerde her gün topuklu ayakkabılar giydiği için 21 yaşında disk kayması sorunu yaşıyor,hala hiç babeti yok ve sadece bir spor ayakkabısı var.Neyse,şimdilik ben güzel ayakkabılarımı giymeye devam edeceğim.Kore’de kızı kız yapan ayakkabıdır.Edae,Gangnam ve Jamsil metro duraklarında bu güzel ayakkabılara bolca rastlayabilirsiniz.

Aksesuar Kullan yada Öl:Büyük Louis Vuitton çantamı mı kullansam yoksa küçük Chanel çantamı mı?Ben Louis Vuitton’da karar kıldım.İpucu:Onun veya kocasının ayda ne kadar kazandığı,geçmişi,nereli olduğu önemli değil.Her Koreli bayan o anda moda olan çanta neyse ona sahip olmalı.Bu onun çantası,şehirde gezerken,erkek arkadaşıyla 1.,2.,3.buluşmasında kullanacağı,kız arkadaşlarıyla alemlere akarken yanında olacak çantası.Bu onun kişisel damgası,yarışta 1. olmayabilir ama en azından kimseden geri kalmamalı.Benim için,kitaplarımı onunla taşıyabilmeliyim.Hemen hemen bütün çantalarım,tabi ki,Itaewon’un arka sokaklarından alındı,shhh.(Yani sahteymişler)

Uğraşın:’’İyi gözükmek’’ hiçbir şey ifade etmez,eğer gerçekten iyi gözükmüyorsanız.Pek çok Koreli bayan gibi metronun hiç bitmeyen merdivenlerini zarif bir şekilde inmeliyim.Yüksek topuklarımın üstünde 1 saat geçirdikten sonra,feci yorgunum.Sonunda metrodan indim,acele içinde metro merdivenlerini çıkmaya çalışıyorum.Louis Vuitton çantam iyi ki yanımda.Dikkatinizi çekmiştir biz Koreli kızlar bu çantaları Ajuşiler(Orta yaş ve üzeri amcalar) ve yabancı erkekler bakmasın diye mini eteklerimizi örtmek için de kullanıyoruz.


Bir Koreli kız olarak Seul’de yaşamak:Sayısız merdiven ve tepeleri inip çıkmak,sürekli makyaj kontrolü ve fazla yağı silmekle uğraşmak.Buradan Koreli veya değil bütün erkeklere meydan okuyorum,hayatınızda bir gün olması gerektiği gibi bir Seullu kız olmaya çalışın bakalım.Gördüğünüz gibi rahatlık hissini feda etmek zorundasınız.Ama çevrenize uyum sağlamak için bu ödenecek küçük bir bedel.Sizce böyle süslü püslü nereye gidiyor olabilirim.Tabi ki özel bir yere değil,sadece okula.(alıntı)



 Yazıyı okuyunca aklıma ilk gelen şey Switch Girl oldu.Kızımız evde kendini tamamen dağıtıyordu.Dışarı çıktığında ise çok güzel bir kıza dönüşüyordu-bir nevi evrim geçiriyordu-.Arkadaşları tarafından dışlanmamak için o halini hep saklıyordu.Tam bu metne uygun bir dizi olmuş.



Bakımlı olmak, güzel olmak evet önemli! Ama Koreliler kadar da abartılmamalı bence...İstediğin kadar makyajla sakla kendini, gerçekte ne isen osundur.Güzelleşmek için yaptırdıkları estetik ameliyatlarını duyunca da çok şaşırdım.Benim aklıma estetik deyince ne bileyim bir burun-dudak-göğüs yaptırma, bir yaşlılık belirtilerini gidermek için bir şeyler yaptırma hadi yağlarını aldırma da olsun...Göz kapaklarını kestirmek, kulaklarına estetik yaptırmak da ne oluyor!Bence bazı şeyler de onların dış görünüş kompleksinden kaynaklanıyor.Ayy çok kızdım şimdi!Bu kızgınlık belki de Türkiye'da olduğum için beliriyor, belki de öyle bir ortamda olsaydım ayak uydurma ihtiyacı hissederdim.Bir nevi psikolojik savaş...Allah, Koreli kızlara  kolaylık versin, Fighting!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder