13 Mayıs 2013 Pazartesi

5 Farklı Ülke, 5 Farklı Dizi , Aynı Kurgu !



Boys Over Flowers(Kore Versiyonu) :Dizi Kore dizileri arasında klasikleşmiş durumda, büyük ihtimalle herkes izlemiştir.Ama izlemeyenler için kısacık açıklama yapalım.Dizi, Geum Jan Di'nin-normal gelirli bir aileden- özel bir okula kuru temizlemesi yapılmış kıyafetin teslimi için gitmesiyle başlar.Asıl kızımız okula gittiğinde çatıdan atlamak üzere olan bir çocuğa engel olur ve onu kurtarır.Bunun üzerine okula burslu olarak girer.Okuldaki herkes gereğinden fazla zengindir.Okulu yöneten F4 grubu vardır ve Goo Jun Pyo bu grubun lideridir.Goo Jun Pyo'nun asıl kızımızın bir arkadaşına zorbalık yapmasıyla asıl kızımızla Goo Jun Pyo arasında sorunlar baş gösterir.Zamanla aralarında karmaşık duygular da oluşacaktır.Burada Min Ho'nun saçlarına sinir oldum,kesinlikle düz saçlı hali daha iyi! Ayrıca Kim Bum'ın kendine ait muhteşem bir çekiciliği vardı, o nasıl güzel bir gülümsemedir öyle...




Hana Yori Dango(Japon Versiyonu):Konusu Boys Over Flowers ile aynı, ufak tefek değişiklikler var.Buradaki asıl kızımızın ailesi de fakir ama ailesi onu zorlanarak bu elit okula gönderir.Maksat sosyal statüleri yükselsin-yani zengin koca bulabilsin:))-.Ve yine tabi ki okulu yöneten F4tür.Açıkçası Japon versiyonunu daha çok beğendim:)) Buradaki lider de çok sevilimliydi.Görsellikte de Kore kesinlikle önde ama nedense bana Japon versiyonu daha sıcak geldi :)
Meteor Garden(Tayvan Versiyonu):Konusu tamamen diğerleriyle aynı...Açıkcası hiç izlemedim Tayvan yapımı diziler çekici gelmiyor zaten bana...Karakterleri de itici bence neyseee:)











Brat Boys Beyond(Filipin Versiyonu):Buradaki asıl kızımızda fakir aileden, farklı olarak  çok istediği üniversiteye girmek için çok çalışır ve sonunda da başarılı olur.Tabi ki okulu F4 yönetiyordur.Türkçe çevirisini aradım ama bulamadım :(






Liu Xing Yu(Çin Versiyonu):Buradaki asıl kızımız akıllı ve çalışkandır ve amcasının yardımıyla bu okula gider.Buradaki dörtlü ise ailelerinin baskısından sıkılırlar ve okuldan atılmak için ellerinden gelen her şeyi yaparlar.Bu dizinin de Türkçe çevirisini aradım ama yok.Neyse zaten kurgular hep aynı :)




Bu dizilerinin hepsi Japonlar tarafından yapılan Hano Yori Dango adlı bir mangadan yola çıkarak çekilmiştir.Ne mangaymış! 5 Farklı ülkenin dizi çekmesine sebep olmuş :) Aferin onlara!Manga konusunda Japonlar harikalar zaten diyerek yazımı sonlandırıyorum...Eğer izlemeyenler varsa İyi Seyirler! :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder