1 Eylül 2014 Pazartesi

Sebzeli Köri pilavı


Merhabalar, bu gün yine bir Kore yemeğiyle karşınızdayım; Sebzeli Köri pilavı...Tarif hem kolay hem de evde bulunabilen malzemelerle yapılabilecek türde olunca hemen yapayım dedim ve bu tarifi çok beğendim!Oldukça lezzetli, zaten yumurta seven ben, içerisinde yumurta olan her şeyi beğeniyorum :))


Malzemeler:
Dilediğiniz sebzeler
Kıyma ya da sosis
Pilav
Sıvı yağ, dilerseniz tereyağı da kullanabilirsiniz
Tuz
Ketçap
Köri tozu (sevmiyorsanız çok atmayın)
Yumurta

Benim malzemelerim;
Bezelye,patates, havuç garnitürü
1 soğan
Sosis ama kullanmayı unutmuşum :D
3 yumurta
Yarım çay bardağı pirinç (ben 1 çay bardağı yaptım çok geldi )
Ketçap
Yarım çay kaşığı köri
Sıvı yağ

Yapılışı

Öncelikle sebzelerinizi yani iç malzememizi yağda kavuruyoruz ( garnitür zaten haşlanmış olduğu için ben çok az yağda çevirdim..)



Sonra yarım çay bardağı pirinçle pilav yapıyoruz, yağ kullanmadan...Pilavı, kavurduğumuz sebzelerin içine ekleyip yarım çay kaşığı köri ve dilediğiniz kadar tuz ekleyip kavuruyoruz.Köri ile pilavın rengi sarımtrak bir renk alacak...








3 yumurtayı bir kabın içerisinde karıştırıp omlet şeklinde tek tarafını pişiyoruz ve  pişirmediğimiz üst kısmına, kavurduğumuz sebze ve pilav karışımını kovup ikiye katlıyoruz :)






Ve ketçapla süslüyoruz! Hepsi bu kadar afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder