24 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu : Yüzbaşının Kızı

Merhabalar, bu aralar sürekli kitap alasım geliyor, bir de arkadaşlarla kitap değiş tokuşu yapınca elimde bir sürü okunmamış kitap birikmiş durumda...Bu kitabı da Misaki'den aldım, evinde lise zamanından kalan klasik roman koleksiyonu var, yani kendisi zoraki klasik kitap sponsorum olmuş durumda :))


Kitabın konusundan bahsedecek olursam; Pyotr Andreyich soylu bir ailenin çocuğudur, gezmeye zevkine oldukça düşkün bir çocuktur.Askerlik çağı geldiğinde, diğer soylular gibi rahat bir yerde zevki sefa bir şekilde askerliğini yapacağını düşünürken babasının kararıyla bütün planları alt üst olur.Çünkü babası, oğlunun sorumluluk sahibi bir vatansever olması için onu zorluklar yaşayacağı küçük bir yere gönderir, tabi yardımcısıyla birlikte...İşte bu hikayede  Pyotr Andreyich'in yaşadığı zorlukları, aşık oluşunu, bir tavşan kürkü ceketinin hayatını nasıl etkilediğini okuyacaksınız...

  Yüzbaşının Kızı adlı bu romanı ben çok beğendim..Okurken de hiç  sıkılmadım ama kitapta  Rusların, Kırgız Türkleriyle olan savaşları anlatılıyor, o kısımlarda Türklere barbar demeleri çok rahatsız etti beni...Hani Türklere barbar deyip sonra Türklere yapılan bir kısım; saçlarını kazıtmak,dillerini kesmek, sırtlarını rendelemek gibi işkencelerin dile getirilmesi de tüylerini diken diken yaptı..Savaşta kimsenin birbirine hoş davranmayacağını biliyorum ama Ruslar da pek insancıl sayılmazmış o dönemler...Neyse okumalısınız bu kitabı, öneririm :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder