17 Eylül 2014 Çarşamba

Sawako'nun Facebookla İmtihanı


Sawako Kuronuma facebook profili için buradan buyurun..

Dikkat yazar burada, gerçek adıyla açılmış, kişisel facebook sayfasından bahsetmektedir.

Bilmiyorum daha önce okudunuz mu ama şuradaki  sosyal medya miminde facebook kullanmaktan pek hoşnut olmadığımdan bahsetmiştim..Hatta bir fırsatını bulup kapatmayı da düşünüyordum ama aile üyeleriyle ve yakın arkadaşlarımla çoğu zaman facebook üzerinden haberleştiğim için facebookun bütün saçmalıklarına katlanıyordum.


Mesela ilgilenmediğim halde falanca nerede,kiminle,ne yapıyor, nasıl hissediyor, biliyordum...

Doğum gününü hiç merak etmediğim ilkokul arkadaşımın doğum gününü, facebookun ayıp olmasın kutla diye bildirim göndermesiyle zoraki kutluyordum.

Üniversite arkadaşımın ameliyat olduğunu, durumuna yazması ve herkesin ona acil şifalar dilemesiyle öğrendim...Tabi bu ameliyatın KIL DÖNMESİ ameliyatı olduğunu da...


Falanca ile filancanın ayrıldığını, falancanın filancaya ağır hakaretler içeren durum güncellemesi yapmasıyla öğrendim...Yine 2 gün sonra barıştıklarını da, biz aşkı meleklerden çaldık tarzında yaptıkları durum güncellemelerini gördüğümde anladım.

Birçok partiye, düğüne,nişana davet edildim, hiçbirine teşrif etmedim.

Tanımadığım insanların arkadaşlık isteklerine, aşk mesajları göndermelerine, taciz eder gibi dürtmelerine aldırmadım.

Her defasında şunun şununla ilişkisi var, şunla şu evlendi bildirimleri göndererek dedikodu yapmaya çalışan facebook karşısında 3 maymundum.


...

Hiçbirine aldırmadım..Ama bir yere kadar!En sonunda madem kapatıp kurtulamıyorum, o zaman ben de bu hesaba sadece işim düştüğünde girerim dedim..Hemen blog için bir facebook hesabı açtım, canım çok facebook kullanmak isterse kullanırım diye...Tabi arada da diğerini kontrol edecektim..

Bir gün hadi şu hesabı kontrol edeyim diye hesaba baktım, samimi olmadığım bir arkadaştan mesaj gelmiş..


"Sawako nasılsın?.... (özel sorular)" 

Facebookta görüldü olayı olduğu için okumadım ben de mesajı...Nefret ediyorum o özellikten...Mesajı da çok kaale almadım açıkçası, hoşlanmıyorum insanların nasılsınla girişi yapıp onları ilgilendirmeyen sorular sormasından...

Aradan bir ay geçti..Ben o mesajı unutalı bir ay olmuştu yani...Hadi bir girip hesabıma bakayım, hem kontrol ederim hem de X e söylerim de yürüyüşe çıkarız diye...


O da ne?ŞOK!


Mesajını kaale almadığım kişi, mesajı olduğu gibi kopyalayıp facebook duvarıma yapıştırmış!Ve ben o mesajı, duvarıma yazıldıktan 2 gün sonra gördüm, yani o 2 gün içinde profilime giren herkes o mesajı gördü.Çıldırdım resmen!Hangi mantıkla hangi zekayla bunu yaptı anlayamadım, küçük de değil hani akıl edemedi desem...Silmemek, kızmamak için kendimi zor tuttum!Duvardaki mesajı silip sakince mesajına cevap verdim ve nazik bir şekilde bir daha duvarıma yazmamasını söyledim...Ama içimden bildiğim bütün hakaretleri ettim...Dışım hanımefendi olabilir ama içim tamamen çirkefti o an! 

Ama aklımda bu olayın üzerinden biraz zaman geçsin, sinsice facebooka girip çaktırmadan engelleyip sileceğim onu...Bir de cevap yazmış beni merak etmişmişmiş de!Hayır senin beni merak edebileceğin kadar bir samimiyet yok ki aramızda...Altı üstü aynı sınıfta 1 ay durduk, doğru düzgün muhabbet etmedik bile!Hadi merak ediyorsun, hala hangi amaçla merak ettiğini anlayamadım ama anlıyormuşum gibi yapalım, hangi mantıkla seni bile ilgilendirmeyen özelimi herkesin görebileceği duvarıma yazıyorsun akıllı! Tamam,tamam!Sakinim!

Anlayacağınız Sawako sadece havaların etkisiyle değil böyle ayarsız insanların etkisiyle de çıldırmış durumda...Sizce haksız mı?

Not: Ailem yüzünden facebooku kapatamıyorum, insanlar darılacak kırılacak diye de silemiyorum...Ama artık mevsim temizliği yapmamın zamanı gelmiş de geçiyor bile!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder