5 Eylül 2014 Cuma

Beraber Film veya Dizi İzlenilmemesi Gereken İnsan Tiplemeleri


Her zaman bir şeylerin paylaşıldıkça güzelleştiği, insana daha çok mutluluk verdiği söylenir.Ben bu düşünceye zaman zaman katılsam da kesinlikle film ya da dizi izlerken bu görüşe katılmıyorum.Hatta mutluluğumun artmasını geçin stres sahibi oluyorum...Hani sinemada tek başına film izleyenlere acınacak gözle bakmasalar tek başıma film izlemeye de giderim.O derece...

Peki hangi tip insanlar beni birlikte film,dizi izlemekten soğuttular;


1.Film ya da dizi boyunca telefonla uğraşanlar...

Hayır anlamıyorum madem telefonla oynayacaksın, başını kaldırıp filme,diziye bakmayacaksın..Neden birlikte film, dizi izleyelim diye tutturuyorsun?!Beni sinir stres sahibi yapıyorsun?!Ben tek başıma mutluyum film izlemekten!



2.Film ya da dizi boyunca ana karaktere laf sokanlar

Özellikle korku filmlerinde çekilmez oluyorlar.Pür dikkat gerilime odaklanmışken;

-Bak yine karanlık sokağa daldı salak, kesin başına bir iş gelecek!
-Ben biliyordum zaten bu adamda bir işler olduğunu...
-Bu kızda akıl yok, aptal bu kız!...

gibi konuşmalarla, alt yazılara mı yoksa arkadaşınızın söylediği gereksiz cümlelere mi odaklanacağını bilemezsiniz ve film çöpe dönüşür.Yok siz "Ben ona aldırmam ben filmimi izlemeye devam ederim" derseniz, dinlemediğiniz için bir ton triple karşılaşmanız kaçınılmaz olur! 



3.Film ya da dizi esnasında, cips ya da popcorn yiyen ve yedikten sonra parmaklarını yalayan arkadaş..

Arkadaşım tamam yiyorsun da parmaklarını yalamak ne demek oluyor?! O kadar ıslak mendil veriyorum ellerini sil diye üzerine bile alınmıyorsun!Hadi yalıyorsun parmaklarını, sonra onları tekrar popcorn veya cipsin içine batırıyorsun ne diye bana zorla " Aaa sen niye yemiyorsun olmaz ki?" diye tutturup duruyorsun?!




4.Filmin ya da dizinin sonunu söyleyenler...

Daha önce şuradaki bir yazımda oda arkadaşımdan bahsetmiştim..Aynı ondan işte...Severim falan ama onunla film ya da dizi izlenmez!İzlerken acaba ne olacak diye düşünmenize gerek kalmadan;

"Üzülme ya yine barışacaklar onlar..Evlenecekler bir de kız çocukları olacak...Ahh ne sevimli bir şeydi, pembe elbiseleriyle..."

"..."





5.Aşk filmi ya da dizisi izlerken, aşk acısı çeken sürekli ana karakterler ex aşkını kıyaslayan arkadaş...

Bitmek bilmez bu söylenmeler;

"İşte bana bunları yapmadı!Ne erkekler var şu dünyada?Ama benim salaklığım ben..."

ya da

"Biz de böyle bir an yaşamıştık..Şimdi hatırladım da birden kötü hissettim..Aslında..."

Film ya da dizi izlemek sizin için hayal olmuştur.Anında Güzin abla moduna geçmeniz gerekmektedir.




6.Realist arkadaş daha doğrusu realistliğini vurgulayan arkadaş...

Hepimiz biliriz, hiçbir şey dizilerde ya da filmlerde görüldüğü gibi değildir.Onlar toz pembedir, gerçek hayatın pembeyle uzaktan yakından alakası yoktur.Ama bazı realist arkadaşlar realistliğini vurgulamak için geçici olarak taktığınız pembe gözlükleri "lanet olsun" diyerek fırlatıp atmanıza neden olur.Şöyle ki;

"Saçma!Gerçek hayatta hiçbir şey böyle değil!Hem hiç bu kadar romantik aşık bir erkek gördün mü?Olsa da bile emin ol terk edilirdi hiçbir kız bu kadarını çekemez...Biz de oturmuş bunları izliyoruz!"

"..."


7.Jetonu geç düşen arkadaş...

Gülünecek sahnede, saf saf bakan sonra bir ton espriyi anlatmanız gereken ondan sonra "Aaa anladım" deyip geriden gelen kahkahalar atan arkadaş!...Hiç çekilmez...





8.Sürekli soru soran arkadaş


Daha film başlayalı 5 dk bile olmamıştır ama arkadaşınız sizin ileriyi görebilme yeteneğiniz olduğunu düşünür ve sorularını sıralar;

"Şimdi bu kız niye o çocuğa baktı ki?Tanıyor mu onu?Hem neden anne babası yok bunun?"

"Nereden bileyim?!Film daha yeni başladı!" diye isyan ettirirler ama içinizden...Filmi izlemeye devam etmek ve polemiğe sebep olmamak için sakince cevap vermeniz gerekir:

"Bilmiyorum..."




9.Sıkkın- bıkkın arkadaş

Hangi tür film ya da dizi izleyelim dediğinizde fark etmez deyip film ya da dizi boyunca oflayan puflayan ağzına terlikle vurulasıca arkadaş...Onun için filmin dizinin türü önemli değildir, hayatı isyan etmek üzerine kuruludur ve düzenli olarak oflayıp puflayıp sizi deli eder.





10.Esnemekle kalmayıp uyuyan arkadaş...

Bu sıkkın bıkkın arkadaşın bir aşama sonrasıdır.Oflamaların puflamaların yerini esnemeler, daha sonrasında da uyuklamalar alır.Uyuyacaksan niye geldin ki arkadaşım diye söylenirsiniz ama yine içinizden!Yastığı alıp kafasına bastırıp boğmak istersiniz yapamazsınız.Filmi, diziyi kapatmak zorunda kalırsınız!



İşte bu ve bunun gibi sebeplerle yalnız dizi ve film izlemeyi daha çok seviyorum!Ne stres var ne sinir...

Peki sizi birlikte film veya dizi seyretmekten soğutan insanlar var mı?Varsa bu tiplemelerinin özellikleri neler?Benimle paylaşın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder