31 Ağustos 2014 Pazar

Kitap yorumu: Bir sır saklı içimde


Uzun zamandır okumak istediğim kitaplardan biriydi; Julie Berry'nin "Bir sır saklı içimde" adlı romanı..Aşk konularını ve günlük tarzı yazılan romanları sevmediğim için bu romana uzak durmaya çalışsam da konusu beni merak içinde bıraktığı için dayanamayıp aldım ve bayıldım!Zaten arka kapağı okuyup da merak etmemek imkansızdı;


Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime, bir gün bende unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.
Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu. İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.
Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.

Benim gözümden kitaba bakarsak;

Roswell Kasabası, kilisenin otoritesinin baskın olduğu küçük bir kasabadır.Buradaki bütün aileler geçimini hayvancılık ve çiftçilikle sağlar.Judith ve ailesi de bu kasabada yaşamaktadır.Judith annesinin sözünü dinlemeyen haylaz bir kız çocuğudur ve kendisinden birkaç yaş büyük Lucas adlı çocuğa küçüklüğünden beri aşıktır.Lucas ise, babasının üstüne yapışan kötü itibarını temizlemek için elinden geleni yapan genç bir çocuktur.

Roswell Kasabası'nda, kasabanın erkeklerinin iş yaptığı gün, kasabanın bayanları da onlar için yemek pişirmektedir.Böyle bir günde  Judith'in en yakın arkadaşı Lottie, ona bir erkek arkadaşı olduğundan bahseder..Judith ne kadar kim olduğunu sorsa da Lottie, kim olduğunu söylemez...

Sonra bir gün Judith ve arkadaşı Lottie kaybolur.2 yıl sonra Judith ortaya çıkar, dili kesilmiş olarak...Ve hiçbir şey Judith'in bıraktığı gibi değildir!Köy halkı onu lanetlenmiş sayar, annesi bile adını ağzına almaz...En önemlisi sevdiği adam, nişanlanmıştır...

Peki Judith'e bunu kim yapmıştır?
Arkadaşı Lottie ne olmuştur?
En önemlisi Lucas?Judith ona ulaşabilecek midir?


Kitap Judith'in iç seslerini yansıtan bir günlük türünde...Yaşadığı zorlukları okurken Judith'e sarılıp onu teselli etmek gelecek içinizden ayrıca onun Lucas'a olan aşkına hayran kalacaksınız..Kitabı okurken bir an bile sıkılmayacaksınız ve bitmemesini isteyeceksiniz :) Kesinlikle okumalısınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder