21 Ağustos 2014 Perşembe

Kitap yorumu: Olasılıksız


Daha önce buradaki yazımda Adam Fawer'ın Empati adlı kitabını okuduğumdan ve Olasılıksız kitabını aylarca bekletip okumadığımdan bahsetmiştim.Sonunda kitabı bitirdim!

Kitabın konusundan bahsedecek olursam; David Caine alanında başarılı bir istatistikçidir hatta hayatı istatistik üzerine kuruludur.Aynı zamanda tam bir kumar bağımlısıdır, tabi kumarda da olasılıklar yanındadır.Ve bir gün hiçbir şey hesapladığı gibi olmaz, kazandığı parasını kaybetmekle kalmayıp elindeki parasını da  kaybeder.Çünkü oyun sırasında nöbet geçirir, aslında olasılıklar da yanında değildir o an...


Büyük bir borcun altına girmiştir.Karşısındaki insanlar ise bu borcu ona ödetmeye kararlıdırlar ama Caine'nin para kazanabileceği hiçbir işi yoktur.Nöbetler ve duyduğu o kötü kokular nedeniyle işinden ayrılmak zorunda kalmıştır.

Ve bir gün Caine'e garip bir iş teklifi gelir.Nöbetlerine karşı koyabileceği yeni bir ilaç deneyecektir.Daha doğrusu ilacın kobayı olacaktır.Ama durum hiç sandığı gibi değildir, bu ilaç tüm hayatını değiştirecek hatta akıl hastası olduğunu düşündüğü kardeşi Jasper'ı anlamasını sağlayacaktır.

Kitap bir zamanların oldukça popüler kitapları arasındaydı.Ne yazık ki ben kafamı Stephen King, Agatha Christie romanlarından kaldıramadığım için bu kitabı okumadım o dönem...Herkes çok övdüğü için, biraz da bahsettiklerinde eksiklik hissettiğim için okuma kararı aldım.Tam bir işkenceydi!Şöyle ki; kitabın konusu güzel, olayların sebepleri sonuçları, bağlanışları da güzel ama çok fazla detay var!Sıktıran,bıktıran, olayları unutturan detaylar...Sanki Adam Fawer yazarken "Cahiller, yazıyım da şunu da öğrensinler" ya da "Şunu da şuracığa iliştireyim ki bildiğimi bilsinler" der gibi...Kitabın bir bölümü bildiğimiz, matematik konusu olan Olasılık formülü ve problemleriyle dolu tabi bir de bilim konularıyla...Tamam bilgi vermesi güzel ama bunu bıktırmadan, çileden çıkarmadan azıcık anlatsaydı daha iyi olurdu...Neyse kitabın konusunu beğendim ama Adam Fawer'ın bu tarzından dolayı bir daha kitabını okuyacağımı sanmıyorum...


Peki bu kitap hakkında sizin görüşleriniz nedir?Benimle paylaşmaktan çekinmeyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder