18 Ağustos 2014 Pazartesi

Soya Soslu Tavuk Kanatları (간장소스 닭날개)


Uzun zamandır ara verdiğim, bazen de denemeye cesaret edemediğim Kore tariflerinden biriyle daha karşınızdayım :) Bu tarifi aslında uzun zaman önce fark etmiştim, hazır annem kanat pişirirken deneyeyim dedim.Resim biraz hatta baya özensiz oldu, misafirlerimiz olduğu için ancak bu kadar çekebildim idare edin :) 
Malzemeleri 1 kg kanat için hazırladım fakat güzel olmayabilir korkumdan sadece 6 parça kanata uyguladım tarifi...Lezzeti oldukça güzeldi, 6 adet olduğu için hepimiz tattık ve beğendik,denemelisiniz :)


Malzemeler

1 kg tavuk kanatı
Yarım bardak soya sosu
Yarım bardak su
Şeker yarım çay bardağı ( ben çeyrek bardak kullandım)
Yeşil biber 2 tane
1 büyük soğan 
1 baş sarımsak
Zencefil yarım çay kaşığı

Yapılışı

Öncelikle bir tencerenin içine soya sosu ve suyu karıştıralım.Sonrasında ise içine şeker, yeşil biberleri, soğanı, temizlenmiş sarımsakları atalım.Biz Türkler, yemeklerde şekerli tatları sevmediğimiz için dikkat edin, şekeri çok kaçırmayın:)
Benim gibi zencefil sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz ama ben annemin baskısıyla zencefili karışımın içine attım.Siz direk tavuk kanatlarının üzerine de sürebilirsiniz.



Daha sonra bu karışımı 30 dk kadar kaynatın.



30 dakika kaynattıktan sonra karışımı süzün ve suyunu tavuk kanatlarının üzerine dökün ve yaklaşık 1 saat kadar bekletin.



Sonrasında ise 200 derecelik fırına atın, hepsi bu kadar! :) Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder