15 Ağustos 2014 Cuma

Gap Dong / 2014


Moo Yeom'un (deli keşiş) babası 20 yıl önce, genç kızları kaçırıp sonra öldüren etrafta Gap Dong ismiyle nam salmış seri katil cinayetinin baş şüphelisidir.Babası, Baş Dedektif Yang Chul-Gon'un sert baskısına, suçlamalarına dayanamaz ve intihar ederek yaşamına son verir.



Moo Yeom, babasının suçsuzluğunu kanıtlamak uğruna polis olmaya karar verir ve tek bir arzusu vardır; asıl Gap Dong'u yakalamak...

Maria Oh, gerçek Gap Dong'un elinden kurtulmuş tek kurbandır fakat bu tam anlamıyla kurtuluş sayılmaz; en yakın arkadaşını feda etmek zorunda kalmıştır bu uğurda...Yanı başında arkadaşı bir sapık tarafından öldürülmüştür.Aradan yıllar geçmiştir, Maria Oh artık akıl hastalarının bulunduğu bir koğuşta psikologdur ve o güne dair pek bir şey hatırlamamaktadır.Tek bir amacı vardır; ona bunları yaşatan Gap Dong'u yakalamak...


Fakat aradan 20 yılın geçmesiyle Gap Dong'un suçu zaman aşımına uğramıştır ve son olayından sonra hiçbir cinayet işlenmemiştir.Herkes Gap Dong'un öldüğünü düşünmeye başlamıştır.

Ta ki Baş Dedektif Yang Chul-Gon geri dönene kadar...Baş Dedektif Yang Chul-Gon'un geri dönmesiyle Maria Oh'un çalıştığı hastanede bir not belirir:

"Ben gerçek Gap Dong'um"..


Bu olayla bu ikilimiz yani Maria Oh ve Moo Yeom'un yolu kesişmiş olur.Yaklaşık 25li yaşlardaki Ryoo Tae-Oh'un hastaneden çıkmasıyla da cinayetler yeniden işlenmeye başlar.


Fakat Baş Dedektif Yang Chul-Gon için ise tek bir şüpheli vardır o da Moo Yeom...


Peki gerçek Gap Dong yaşıyor mudur?

Yaşıyorsa akıl hastanesinde midir yoksa Baş Dedektif Yang Chul-Gon'un düşündüğü gibi Moo Yeom mudur?

Ryoo Tae-Oh, gerçek Gap Dong ile iletişim halinde midir?Aralarındaki ilişki nedir?



Dizi genel itibariyle oldukça güzeldi, sevmediğim birkaç unsur vardı.Hatta ilk 8-9 bölümü gözlerimi kırpmadan izledim!Ryoo Tae-Oh'un oyunculuğuna hayran kaldım, bir insan ancak bu kadar psikopatça gülümseyebilir!Hareketleriyle, bakışlarıyla harika bir psikopat çıkarmışlar ortaya :) Yalnız Maria Oh karakterine sinir oldum; sadece rolündeki karakterine değil oyunculuğuna da!Çok itici geldi bana...Maria Oh karakterini görmezden gelirseniz ve bu tür dizilerden hoşlanıyorsanız kesinlikle izlemelisiniz :) İyi seyirler!!


Buradan sonrası izleyenler için...



Ryoo Tae-Oh karakterine yukarıda bayıldığımı söylemiştim.Biliyorsanız tam bir Hannibal hayranıyım böyle akıllı psikopat karakterleri severim.Hannibal'ı izlerken al canım kolumdan bir ısırık sana feda olsun demişliğim bile vardır.Tabi böyle şeyleri sadece film ve dizilerde seviyorum yanlış anlaşılma olmasın :D Neyse diziye dönelim Ryoo Tae-Oh karakteri benim için dizinin yıldızıydı.Sırf onun için izledim desem yalan olmaz ama karakterle ilgili sinir olduğum bir nokta vardı.İlk başta Ryoo Tae-Oh fazlasıyla akıllı ve psikopattı sonrasında tam bir aşk böcüğüne ve aptala çevirdiler psikopatımı!Sinir oldum!Biraz gerçekçilik olmalıydı bu konuda...O kadar psikopat insan bir anda düzelmemeliydi.Hem 8-9 bölümden sonra da doğru düzgün görünmedi ekranda...Buradan senaristi kınıyorum ve psikopatımızın masum bakışlarıyla sizi başbaşa bırakıyorum.



Gel gelelim Maria Oh karakterine...Tek cümleyle; "Sinir oldum!" Hiç çekici bir karakter değildi, bir de estetik doktoru elinde kalan bütün silikonları bu kızcağızın dudağına basmış herhalde!Hani orantılı bassa neyse ama şu dudaklara bakar mısınız?İnsan neden işkence eder böyle kendine...
yaşasın kötülük!! :))

Ben aklımda soru işareti kalmasını sevmiyorum bütün sorular cevaplanmalı, her şey neden sonuç içerisinde anlatılmalı...Peki  Ryoo Tae-Oh'un bahsi geçen kardeşi nerede?Niye hiçbir yerden çıkmadı?


Baş Dedektif Yang Chul-Gon, ilk başlarda sinir bozucuydu!"İnsan hiç mi öz eleştiri yapmaz hiç mi düşünmez acaba doğru olanı mı yapıyorum?" diye düşünmekten deli etti beni! Bir ara bilgisayar ekranına kafa atmak bile istedim...Sonrasında iyileşti ama yine de ısınamadım karaktere....



Bu kızı çok sevdim!Rolünün hakkını verdi ayrıca sevimlilik abidesiydi :) Deli Keşişin peşinden az mı koştu?Keşke Maria Oh karakterinin yerinde o olsaydı:) Deli Keşişe karşı da nötrüm :)


Diziyi izlediyseniz sizin dizi hakkındaki görüşleriniz ne oldu?
Neleri sevdiniz?Neleri sinir bozucu buldunuz ? :) Bir de bana bu tarz film dizi önerirseniz hiç hayır demem! :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder