21 Temmuz 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu : Empati

Resmi çeken babama teşekkürler!! :))
Hiç kendinizi başkasının yerine koyarak onu anlamayı, onun gibi düşünmeyi denediniz mi?
Evet hepimiz denemişizdir... Fakat her zaman bunu tam anlamıyla başarmak mümkün olmamıştır.Peki ya özel yeteneğimiz olsa?


Kitaptaki olay sayfalar sonra ortaya çıktığından spoiler vermemek için daha fazlasını anlatmadan arka kapakta yer alanları aktarıyorum;

Yaşamınızın kontrolü sizde değil! Öyle olduğunu düşünebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz. Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz. Bu kitabı kapatabilirsiniz. O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz. Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz. Ne isterseniz yapabilirsiniz. Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar. Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın. Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın.

İşte kitapta tam anlamıyla bunlar anlatılıyor.Herkesin duymuş olduğu belki de okuduğu "Olasılıksız"ın yazarı Adam Fawer'in eseri...Özellikle, felsefik kitapları seviyorsanız harika bir kitap...Felsefik kitapları sevmiyorsanız, büyük ihtimalle size hitap etmeyecektir.Onun dışında müzik, bilim, tarih ve daha birçok konuda bilgi verir nitelikte...

Ben kitabı 6 günde sabah akşam okuyarak bitirdim.Merak duygum da bu okuma süresinin hızlanmasında etkiliydi ama bazı yerlerin yavaş ilerlediğini de söylemeden geçemeyeceğim, çok fazla detay vardı.Sanırım ben de detaylardan çok olayları seviyorum.Ayrıca "Olasılıksız"ı da aylarca bekletip okumamıştım bundan sonra ona da göz atacağım..

Peki siz bu kitabı okumuş muydunuz?

Not: Sawako kitap ayracımı nasıl buldunuz? :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder