4 Şubat 2014 Salı

Blogda kaç kişi online ve harita eklentisi



Blogumda en sevdiğim eklentilerden biri, blogumda kaç kişinin o an online olduğunu gösteren eklenti...Bu eklenti sayesinde, blogumda herhangi bir değişiklik yapmak istiyorsam blog yoğunluğumun en az olduğu zamanı belirleyebiliyor ve izleyicilerimin sıkıntı yaşamasını engelleyebiliyorum.Aynı zamanda blogumda online kişi sayısının yoğun olduğu anda paylaşımlar yapıp, gönderdiğim yazıların daha çok tıklanmasını da sağlıyorum.


Bunun dışında harita şeklindeki widgetle hangi ülkelerden ve şehirlerden izlendiğimi ve hangilerin o an online olduğunu görebiliyorum! Ayrıca widgetlerin boyutlarını ve konumlarını ayarlayabilme avantajına da sahibim :)





Ben widgeti sol yana hizalı şekilde konumlandırdım böylece, hiçbir yayınımı engellemeden, az yer kaplamasını sağladım.







Harita widgetini de yandaki rengiyle kullanıyorum, üzerindeki işaretleri kırmızı kalp olarak belirledim.Harita widgeti şekil olarak güzel ama benim sevmediğim bir özelliği var;bir süre sonra kalpler yok oluyor ve tıklandıkça yeniden çıkıyor.Yani yok olmasa dolsa daha iyi :))

Siz de bu eklentilere sahip olmak istiyorsanız öncelikle buraya tıklayın.Karşınıza aşağıdaki resimde görülen sayfa çıkacak.


Hangisini tercih etmelisiniz?

Klasik widgeti tercih ederseniz, widget sabit olarak eklediğiniz yerde duracaktır.Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Renkli widgeti tercih ederseniz, widget yine sabit yerinde duracaktır, yalnız sizin belirlediğiniz renklerle gösterim yapacaktır.Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Küçük aracı'yı tercih ederseniz, widget yerinde yine sabit duracaktır ve sıradan küçük bir görüntüye sahip olacaktır-en sevmediğim-Sayfa aşağı indiğinde görülmez.
Sekmesi widgeti tercih ederseniz ki bu benim kullandığım, widget sol tarafta duracak ve sayfa aşağı indikçe görünmeye devam edecektir.

Harita widgeti eklemek isterseniz, 


 İlk önce blogunuza ekleyeceğiniz boyutu sol taraftaki çizgi üzerindeki yuvarlak şekli hareket ettirecek belirleyin.Daha sonra sağ yan taraftan hangi dünya haritası şeklini istiyorsanız onu seçin ve alt kısımdaki küçük şekillerden işaret şekil ve rengini belirleyin.Daha sonra sitenize eklemek için aşağıdaki yolu izleyin.

Peki blogunuza tercihinizi nasıl eklersiniz?

Çok basit.Beğendiğiniz widgetin adına tıklayın ve "Sitenize bu kodu kopyalayın" kısmındaki kodları kopyalayıp, blogger kontrol paneli>yerleşim>gadget ekle>html/javascript kısmına tıklayıp açılan sayfaya kodu yapıştırın ve kaydedin.Artık eklentiniz hazır, güle güle kullanın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder