10 Şubat 2014 Pazartesi

Amigurumi Sanatı / Örgü Oyuncak Sanatı




Amigurumi ?Daha önce hiç bu sanatın ismini duymuş muydunuz?Sizi bilmem ama ben bu sanatın adını blog açtıktan sonra öğrendim.

Amigurumi sanatını kısaca açıklayacak olursak; Japonların oyuncak örme sanatı...Ben daha örgüde zincir çekmekten ileriye gidemezken -o kadar da haksızlık etmeyeyim kendime orta okulda eğri büğrü bir lif yapmışlığım var:))- Onlar bu malzemelerle oyuncak yapıyorlarmış ve bu sanat Türkiye'de oldukça yaygınmış :) Şu sevimli oyuncaklara bir bakın!


Tabi ben de bu oyuncakları görür görmez az buçuk örgüden anlayan annemin yanına gittim ve duygu sömürüsüyle deneme sözü aldım, tabi 15 tatilde yaparız dedi ve yaptık! :) Bu yaşta olmam bu oyuncakları istememe engel değil :))

Sözü aldıktan sonra yapılacaklar belliydi!İyi bir araştırma...Tabi öncelik modellerin nasıl yapıldığıydı.Sorun da tam olarak burada başlıyordu, çünkü Amigurumi Japonların, sanatı olduğu için tarifler de Japoncaydı.Araştırmamdan ne annem ne de ben bir şey anladık, annem onun yerine amigurumi dergisi aldı ama içindeki x, v terimlerini açıklayacak hiçbir şey olmadığını için aklından bakarak ördü.İlk denemeye göre oldukça da başarılıydı!Hiç anneme çekmemişim bu tür konularda :))


İlk ördüğü amigurumi, feminik adını verdiğimiz bebek oldu.Ailecek sıkı bir 90'lar izleyicisiyiz:))

 Elimizde ayrıntılı hiçbir şey olmadığı için bebek 40 kere sökülüp 40 kere örüldü, gözü de hazır göz taktık sapık gibi bakıyor şimdi etrafa!:D Yalnız elbisesine bayıldım orası ayrı, bir de saçlarını da ben yaptım :D


İkinci amigurumimiz ise şirin mi şirin benim çok istediğim arı oldu.Şu an herhangi bir ismi yok ama biz onu arııı vızvızzz şarkısıyla çağırıyoruz:)) İlk deneyiminde sinir krizleri geçiren annem bu sevimli arıyı bir günde ördü.İşi kapmıştı çünkü :)) 


Sonra fark ettim ki internette açıklamalı olarak modelleri veren bloglar ve siteler varmış.Tabi ondaki bu yeteneği gören ben birkaç model daha gösterdim ama yemedi, bu sefer de yaz tatiline artık dedi.Mecburen tamam annecim dedim :D Bu arada annem amigurumi kursuna gitmediğinden ve elimizde model olmadığından yaptıklarımız, amigurumiciler kadar profesyonel olmadı  ama ben annemde gördüğüm bu ışıkla daha güzel modeller ördürebileceğimi düşünüyorum ve bu işin peşini bırakmam :)) 


Sizce de çok sevimli bir sanat değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder