8 Aralık 2014 Pazartesi

Saçlarımı Maviye Boyatacağım Ben!


Ergenlik belirtilerimin tavan yaptığı zamanlar, lisede, aklıma birden parlak fikir geldi;


 "Saçları maviye boyatmak!"


Nereden, kimden görüp de böyle bir fikre kapıldığımı inanın bilmiyorum ama gençlerin emo, apaçi akımlarına kapılıp yüzünün yarısı gözükmezken, neredeyse düşecek pantolonlar giyiyorlarken benimki ufacık masum bir istekti.Bu düşüncemi anneme açtığım zaman aldığım cevap netti

"Baban, seni eve almaz!"

Tabi oflayıp, puflayıp bütün ergen triplerine sonuna kadar girdim.Baktım oflayıp puflayıp annemde bıktırıcı etkimi yaratamayacağım, babama da gidip bu fikrimi söyleyeyim bir de onda şansımı deneyeyim, dedim.Ne mi oldu? Ters ters bakıp cevap bile vermedi.Zaten kabul etse de boya maceram 1 günden fazla süremeyecekti; lisede rimel sürmenin bile yasak olduğu o dönemler okula mavi saçla gitmek istemek gibi çılgın düşünceleri olan bir ergendim ben.Ama bu durumlar bile benim haftalarca tribe girmeme engel değildi.En sonunda bizimkiler benim bu hallerimden bezdi ve şu saça takılan tek tutam saçlardan taktırmama izin verdiler ama kesinlikle boyayamama izin yoktu.Olsundu... Hemen koşa koşa kuaföre gittim.Yıkıldım!Maalesef mavi saç yoktu, daha sonra getirteceğim dedi ama hiç getirtmedi hain kuaför!İçimde kaldı saçlarımı maviye boyatmak, pişman olmayacağımı ve milletin bana tuhaf tuhaf bakmayacağını bilsem büyük ihtimalle bugün boyatırım :))


Neyse...O dönemler benim isteklerim bitmedi.Herkesin çılgınlar gibi kulaklarında 5şer 6şar delikler açtırdığı zamanlardı...Ben de istiyorum dedim, babam saçmalama kızım dedi ama ben dayanamadım ve gizlice sağ kulağımı deldirdim babam fark etmedikçe, kulağımdaki delik sayısını attıracaktım.Sonra ne mi oldu?Benim deldirdiğim kulak iltihap kaptı, acısından uyuyamadım, sızladı, ızdıraptı! 15 gün o acıyla yaşadım ve kulağımda başka delikler açtırmaktan vazgeçtim.Bir müsibet bir nasihattan iyidir işte :))


O çağlarımda piercing, daha yeni yeni türemeye başlamıştı.Kulağımdaki iltihaplanma olayından sonra bu konuya el atmamaya karar verdim.Pek de hoşlandığım söylenemezdi ama o kaşlara takılan piercingler yok muydu?!Tam da sol kaşımın üzerine ne çok yakışırdı!Kuzenimle bu konuda konuştuk ve onun da pohpohlamasıyla konuyu babama açmaya karar verdim.Ne mi dedi?Kısa ve net:

" Hayır!"

Tabi kuzenimin yanında olmasından güç alarak:

"Yaptırırım gizli gizli" deyince de

 "Eve almam seni!" dedi ve konu kapandı.

Sawako neden ergenlik anılarından bahsetmek istedi merak ediyor musunuz? Etmiyorsanız bile hemen merak etmeye başlayın bakıyım! :)



Kamu spotu:

Ben de hepiniz gibi ergenlik çağlarında olup, isyankar takıldım,tripten tribe girdim, bir çok şey istedim.Arkadaşlarım da öyleydi, birimizin bir diğerinden bir farkı yoktu.

YALNIZ! Hepimizde vatan, vatandaşlık konuları açıldığında bir ciddiyet olurdu, ergenliğimiz buna engel değildi.Hepimiz atalarımıza karşı saygılıydık.

Asıl konu:

Kore'ye karşı hayranlık duyabilirsiniz, bu normaldir; anlıyorum ama hayranlığınızın sınırı geçmemesine dikkat edin.Sağda solda Türkiye'yi kötüleyip Kore şöyle iyi, Kore böyle iyi diyen gençler(!) görüyorum ve onlara hiç hoş gözle bakamıyorum.Kendi ülkenizi yerden yere vurmak sizi "fan" ya da saygı duyulacak bir insan yapmaz.Nereden geldiğinizi bilin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder