25 Kasım 2014 Salı

Sawako Reyting Çıkmazında!


Son zamanlarda gerek internetimde sorun olduğundan gerekse can sıkıntısından televizyon önünde çokça vakit geçirmeye başladım.Ve anladım ki televizyon hiç bana göre değil!Neden mi?


Mesela; bu tarz benim, tarz yarışması olarak anılan bir program.Fakat tarzdan çok çirkeflik yarışması gibi...Yarışmacıların bir tek birbirlerine küfretmedikleri kalıyor, hakaretler havada uçuşuyor..Bu sırada sunucu ortalığı yatıştırmak yerine ortamı daha çok kızıştırıyor.Maksat reytingler artsın!Haftalarca tarz olmayan, sokakta görsek bakmayacağımız insanlar, sırf reyting sebebi diye tarz ilan ediliyor.Yoksa Özlemin üzerinden düşmesine ramak kalmış nişanlığıyla tarz ilan edilmesini başka türlü açıklayamıyorum...




Sonra ortaya bir kavgacı kişilik Ayşegül konuluyor, o da iyi giyinmese bile reyting uğruna devam ediyor.Çünkü bir günah keçisi lazım, karalanmalık, nefret edilmelik...Tabi izleyiciler de hemen bu tuzağa düşüyor, bu kişinin profilini bulup hakaretler, küfürler yağdırıyorlar...Annesinden ayrı büyümesini koz olarak kullanıp; "Anne sevgisinden yoksun büyümüşsün, annen sana annelik yapmamakla en doğru kararı vermiş" gibi yorumlar atıyorlar.

Hiçbir yarışmacıyı savunmuyorum ama bir farkları kalıyor mu onlardan?
(Sevmesem de her gün  akşam yemeğinde eşlik ediyor program bana...


İlginç haberlere şahit oluyorum son zamanlarda...

Mesela, caninin biri eşini yakıp ağır derecede yaralıyor, durumu kritik...Bu haberde anlaşılmayan bir nokta var mı?Hayır; bir canimiz var, bir de kurbanımız...Ama bizim haber spikerimiz haberin süresini arttırmak için canlandırmaya başvuruyor!

Sinir krizi geçiren XY, elinde çakmak ve benzinle şuraya gelip, önce benzini şu şekilde üstüne döktü ve sonradan çakmakla şu şekilde, eşini tam bu noktada ateşe verdi..Komşular yanan eşin feryatlarını duyup polise haber verince cani yakalandı.

Benzinin nasıl döküldüğünü, çakmağın nasıl kullanıldığını bilmeyen yoktur herhalde...Bu haberi bu şekilde yaralı kişinin ailesinin izlediğini düşünün bir de!Zaten  olayın üzüntüsünü yaşayan aile bu şekilde bir kez daha yıkılacak...

Başka bir haber spikeri de kötü durumu fırsata çevirip,gözyaşları içindeki acılı ailenin acısını arttırmak için saçma sapan sorular sormaktan çekinmiyor!Sordukları sorular haber niteliği taşısa anlarım ama insanların acılarını kullanmak ne kadar doğru?

Sinir bozucu değiller mi?



Günlük dizilerden haberdar mısınız?Bilmeyenler için; haftaiçi her gün yeni bölümleri yayınlanıyor bu dizilerin, nasıl çekiyorlar, bölümleri nasıl yetiştiriyorlar, hiç mi yorulup hasta olmuyorlar, inanın ki bilmiyorum ama her ev kadınının gözdesi bu diziler!Senelerce devam ediyor, konu bir türlü bitmiyor; kimin eli kimin cebinde belli değil.A ilk önce B ileyken, C,D,E ye gidiyor tabi arada ilk göz ağrısı B'ye dönüyor ama sonra B'nin kız kardeşiyle takılabiliyor..Değişik....


Bu günlük diziler senelerce devam ederken haftada bir yayınlanan diziler, peşi sıra yayından kalkıyor..Hiçbir diziye bunu izleyeceğim diyemiyorum,nasıl olsa yayından kalkacak olarak bakıp geçiyorum.En son cinayet için izleyeceğim demiştim, hatta blogumda yayınlamıştım ama çok geçmeden yayından kaldırıldı :(  


Çoğu zaman Acun'un kanalını izliyorum..Seviyorum yetenek yarışmalarını AMA!

Köpek,kedi,kuş sesi çıkaran baştan eleneceği belli olan insanların yayına çıkarılmasını hem seyirciye hem de yarışmacıya saygısızlık olarak görüyorum.O yarışmacının en başta programa çıkıp rezil olacağı belli, reyting uğruna yapılacak hoş bir davranış hiç değil!


Sonra yeni bir programı var Ütopya diye... Semih diye bir yarışmacı var orada, ayaklı bela; sağa, sola laf sokup ortalığı karıştıran ve hiçbir iş yapmayan...Başka bir yarışmacıyla tartışıp elenmesine neden oldu; karşı taraf şiddete başvurdu, haksızdı evet ama Semih'in de ayartıcı konuşmaları da cezayı hak ediyordu.Tıpkı Survivor da Sahra'nın hak ettiği gibi...Fakat elde var sıfır!


Evlilik programları var mesela, her iki dakikada bir oyun havasındalar..Evlilik de oyun gibi bence onlar için..Yoksa A'nın önce B'den hoşlanıp C'ye göz süzüp D'yle ciddi düşünmesini açıklayamıyorum.Hem ciddi düşünenin orada ne işi var?!Her çıkan genç kız, zengin koca peşinde!Bir de görüştükleri adam konusunda karar veremeyip sanki mal seçiyorlarmış gibi "Ben A abinin yorumunu almak istiyorum" demeleri çok komik değil mi? En kötüsü de artık bu tür şeylerin bize normal gelmeye başlaması...Gelenek ve göreneklerine bağlı olduğunu söyleyip kendisiyle bu kadar çelişen başka bir ülke var mı merak ediyorum.


Önceden annem söylerdi de inanmazdım!

"Televizyonda gündüz vakitleri izlenecek doğru düzgün bir program yok"muş!Peki sizi de böyle çıkmaza sokan, sinirlerinizi hoplatan televizyon programları var mı?Varsa neler?


Neleri izlemekten memnunum;

Kaçak Gelinler
Kardeş Payı (Sezonun başlamasını bekliyorum)
Bir de kızdığım yanları olmasına rağmen yarışma programları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder