21 Mart 2014 Cuma

Kimbap Tarifi


Uzun zamandır yapmak istediğim bir tarifti ve sonunda yaptım :) Hem görünüş olarak hoş hem de lezzetli bir tarif!

Malzemeler
Pirinç
Sosis
Yosun (Ben üzüm yaprağı kullandım)
Salatalık
Yumurta
Havuç
Susam, baharat





Yapılışı

*Öncelikle pirincimizi, sıcak suda 40-45 dakika bekletiyoruz, ben bir bardak pirinç kullandım, siz ne kadar kullanmak istiyorsanız o kadar pirinç kullanabilirsiniz.

*Yeteri kadar bekletilen pirincimizi, üzerinde hafif su görünecek kadar su ekleyip, suyunu çekene kadar pişiriyoruz.


*Salatalıkları soyup uzun şeritler halinde doğruyoruz, ben iki salatalık kullandım.

*Sosisleri uzunlamasına keserek, kızartıyoruz, sanırım bir paket sosisin yarısını kullandım:))

*Havuçları da aynı şekilde uzunlamasına keserek, kızartıyoruz, ben iki havuç kullandım.

*Yumurtalarımızı çırpıp omlet gibi arkalı önlü pişiriyoruz, ben iki yumurta kullandım.Soğuduktan sonra uzunlamasına şeritler halinde kesiyoruz.

*İsterseniz içine kırmızı biber, yeşil biber v.s. uzunlamasına kesip kızartıp kullanabilirsiniz.

Tüm bunları yaptıktan sonra, yaprağımızın üstüne bir miktar pilav, yumurta şeridi, salatalık ve kızarmış  havuç ve sosisi aşağıdaki gibi pilavın etrafını kaplayacak şekilde koyuyoruz.Dilediğimiz baharatları ve susamı üzerine attıyoruz, ben pilav tuzsuz olduğu için tuz,pul biber ve susam kullandım.-Unutmadan yaprak pek taze olmadığı için sıcak suda kaynakttık :)Siz taze yapraktan salamura yaprak kullanırsanız hem daha lezzetli olur hem de tuza ihtiyacınız kalmaz-



Daha yakından görünüşü;


Daha sonra yaprağı kenarları açık kalacak şekilde sarıyoruz.Yaprağın altında bulunan ahşap amerikan servis, Pal'ın diğer adı...Eğer sizde Pal yoksa üzülmeyin elle de sarılabiliyor.Ben birkaç kere öyle sardıktan sonra üşenip elle sarmayı tercih ettim, daha kolay geldi bana :))




Sardığımız kimbaplarımızı aşağıdaki şekilde kesiyoruz.




Yan çevirip tabaklarımıza koyuyoruz ve kimbabımız hazır!Afiyet olsun !!




Not 1: Pirinçler iyice pişmeli yoksa yapraklar dayanamayıp yırtılıyor.

Not 2: Eğer kullanacağınız üzüm yaprağı tuzsuz ise pilava tuz ekleyin yoksa tadı belirgin olmuyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder