23 Ekim 2014 Perşembe

Norwegian Wood / 2010


Dün film izlemek için rastgele seçtiğim bir sitede karşıma geldi bu film...Senaryoya çevrilen, Japon yazar Haruki Murakami'nin, Norwegian Wood adlı kitabı Japonya'da en çok satanlar listesinde ve Türkçe ismi de "İmkansızın şarkısı" olunca izlemeye karar verdim.

Konusuna gelecek olursak;

Toru Watanabe, 60'lı yılların lise öğrencidir.En yakın arkadaşı Kizuki, intihar ederek yaşamına son verir.Toru ise Tokyo'da bir üniversiteye yerleşerek yeni hayatına başlar.Japonya'nın siyasal olarak sorunlar yaşadığı, öğrencilerin ayaklandığı bu ortamda Toru, sadece öğrencilik hayatı ve kızlarla vakit geçirmektedir.

Bir gün şans eseri, Kizuki'nin eski kız arkadaşı Naoko ile karşılaşır.İlk başlarda konuşmadan uzun uzun süren yürüyüşler zamanla ikisi arasında bir aşk başlatır.Ama Naoko, hala eski erkek arkadaşı Kizuki'nin acısını içinde taşımaktadır ve Toru'yu her gördüğünde bu acısı daha fazla artmaya başlar..Ve bir gün Naoko ortadan kaybolur...Toru, Naoko'yu beklemeye kararlıyken karşısına ondan hoşlanan Midori çıkar...Peki ya sonra?


Şimdi...Gelelim benim kişisel yorumlarıma...Film, kitap bu tür şeyler zevk meselesidir derim hep...Ama ben bu kadar anlamsız bir film görmedim!Açıkçası Japonya'da en çok satanların içinde olduğunu duyunca, kesin mükemmel bir dram örneğidir diye düşündüm ama tam bir hayal kırıklığıydı...Filmin neredeyse %70i  +18 sahnelerden oluşmakta!Hadi bunu geç, en başta Kizuki intihar ediyor, derdi ne, neden intihar ediyor cevabı yok!Varsa da ben sahneleri atlarken arada kaynamış olabilir...Heh bir de Toru, Naoko'yu çok seviyor ama ölür ölmez başka kollara koşup, onlara deli gibi aşık olduğunu söylüyor...Bence bu kitabın çok satmasının tek sebebi, o sahnelerdir!Olaydan daha çok yer kaplıyorlar çünkü...Eğer benim gibi biriyseniz, izlemeyin derim...Tamamen gereksiz, zaman kaybı bir yapım...


Unutmadan dizide GD'nin gizli olduğu söylenen ama apaçık ortada uzatmalı sevgilisi Kiko, Midori rolüyle yer alıyor ve dizideki en masum rol ona ait :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder