6 Aralık 2013 Cuma

Pofuduk, Kolay Bayatlamayan Poğaça / Sawako'nun Dramı...


Malzemeler

2 bardak ılık süt
1 bardak sıvı yağ
3 yemek kaşığı şeker
1 paket yaş maya
Alabildiği kadar un
1 yumurta sarısı
Biraz tuz


Yapılışı

3 su bardağı kadar unu kabımızda yaş maya ile karıştırıyoruz ve havuz oluşturarak diğer malzemeleri içine koyup yoğurmaya başlıyoruz, biz içine yumurtanın beyazını da attık,israf olmasın diye,sarısını üzerine sürmek için sakladık.Uygun kıvama gelinceye kadar unu ekliyoruz sonra bekletiyoruz ki hamur biraz mayalansın.Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, içine istersek  peynir ya da herhangi bir şey koyabiliriz.İşlemi bitirdikten sonra sakladığımız yumurta sarısını hamur parçacıklarının üzerine sürüp ister susamla ister çörek otuyla süslüyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.Ortaya mis gibi, yumuşacık poğaçalar çıkıyor...



happy weekend poğaça tarifi uygulanmıştır.

Afiyet olsun ama asıl olay bu değil!Geçenlerde Misakiyle konuşurken büyük ihtimalle internette hepimizin gördüğü tavşan şeklindeki kurabiyeleri, poğaçada uygulamaya karar verdim.Tabi bir güzelde hava attım "Hahah sen yiyemeyeceksin, pis öğrenci!" diye...Sonra annemle birlikte bu tarifin iki katını uygulayarak, 2 tepsi poğaça yapmaya karar verdik.Bir tepsi normal, yuvarlak bildiğimiz poğaça şeklinde olacaktı.Diğeri ise o çok hava attığım,Misaki'yi deli ettiğim, tavşan şeklinde olanlardan...




Hamurların üstünden mutfak makasıyla keserek ikişer kulak yaptım, mutfak benim oyun alanım ya!Gayet de sevimli olmuşlardı hamurcuklar...Gelen küçük misafir çocuklarına bile hava attım, size diğerinden vereceğim diye...Onlar da ısrarla tavşan şeklinde olanlardan istediler ta ki pişene kadar...



Pişen poğaçaları gören iki küçük çocuk da hemen ben yuvarlak olanlardan istiyorum diye atıldılar.Yuvarlak poğaçalar hemen biterken, tavşan poğaçalar 3-4 gün saklama kabında direndiler hem de tatları aynı olmasına rağmen!Kulakları çok önden kestiğim için tavşanların şekli abuk sabuk bir hal aldı, tavşan değil genetik yapısıyla oynanmış yaratığa benzediler hepsi...Kesin Misaki'nin ahı tuttu dedim o zaman!O kadar korkunç oldular ki fotoğrafını çekip koymaya utandım!En güzelleri şu alttakiler düşünün artık:))



Gururumsun 3 numaralı poğaça!!! :))


Not1:O kulaklar daha geriden ve derinden kesilecek, ahh Sawako ahh...
Not2:Bir daha bir şey yapacakken Misaki'ye söylenmeyecek, ahı tutuyor!
Not3:İş bitmeden önce hava atma, ahmak!Bir dahaki sefere artık :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder