2 Ocak 2015 Cuma

Kitap Yorumu: Kutsal Mezarın Günahkar Misafiri


William Peter Blatty, "Şeytan" adlı romanından 40 yıl sonra, bu romanı ortaya çıkarmış.Ben diğer romanını okumasam da filmini izlemişliğim, o zamanlarda fazlasıyla korkmuşluğum var :) 

"Kutsal Mezarın Günahkar Misafiri" adlı romanın konusu 1970li yıllarda geçer.Arnavutluk'ta kimliği belirsiz bir adam, ajan olduğu iddiasıyla yakalanır ve türlü işkencelere maruz kalır.Hiç konuşmaz, hiçbir işkenceye tepki vermez ve tuhaf bir şekilde çevresindeki insanlarda hoş duygular ortaya çıkmasını sağlar.Hakkında tek bilinen şey, ölü bir tüccarın kimliğiyle ortaya çıktığıdır.
Esir alınan adam, gizemli bir şekilde tutsak olduğu hapisten kaçar.Arkasında kendine işkence eden görevlilerin cesetlerini bırakarak..Peki bu adam kimdir? Ajan mı, ilahi bir güç mü? Yoksa bambaşka bir şey mi?

Kitabı, hakkında hiçbir bilgim olmadan sadece adına bakarak aldım; kitap isimleri ve kapakları daima etkiler beni :)  "Kutsal Mezarın Günahkar Misafiri" adlı kitap isminin de etkilemesi imkansızdı.Kitap ilk başlarda, işkence satırlarıyla başlayınca ürküttü beni, olayların gelişmesiyle de içine çekti.Yalnız gelişme kısmı tam bir işkence gibiydi; yeni karakterler, karmaşık, alakasız görünen olaylar...Bir süre kitabı okumayı bıraktım ama; daha sonra yeniden başladım.Harika bir romandı!Akıllıca kurgulanmış, son sayfalara kadar aklınızın allak bullak olduğu bir roman...Eğer sabırlı bir insansanız, gelişme kısmındaki o çıldırtan karmaşıklığa dayanırım diyorsanız, kesinlikle okumalısınız! :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder