17 Ocak 2014 Cuma

İsyanım var!


Merhaba arkadaşlar!Sonunda blogumun temasını tamamen değiştirdim!


Blog açmaya karar verdiğimde, açıkçası blog hakkında hiçbir şey bilmiyordum.Bilgisayardan, office programlarından anlıyordum doğru ama Gadget nedir? Html nasıl eklenir?  bu gibi konularda en ufak bir fikrim bile yoktu.Hatta yüklediğim temaları bulmak bile çok uzun zamanımı almıştı.Uzunca bir süre internetten araştırmam gerekmişti.Şu an daha iyiyim bu tür konularda, tabi ki kod falan yazamıyorum ama standart bir bloggerın bildiklerini biliyorum, çok şükür...


Ama bu yazımda bahsetmek istediğim asıl konu bu değil!Benim gereğinden fazla iyi niyetli olmam!Hayır bunu kendimi övmek için söylemiyorum...

Şöyle ki; blog hakkında kendimce baya bir şey öğrendikten sonra yardım isteyen herkese yardım etmeye çalıştım.İlk başta bu yardım etmeler beni mutlu etse de sonrasında delirmeme yol açtı!


Delirten konu 1

Yaklaşık her gün şu gibi mesajlar alıyordum...


"Nasıl senin blog temanın AYNISINI yüklerim?"


"Yazı yazarken o küçük ifadeleri nasıl ekliyorsun?"


"Nasıl senin imlecinin AYNISINI yaparım?"


"Bloguma SENİN blogundaki kediyi nasıl eklerim?"


Bloga, blog ipuçları olarak 50 tane (daha da ekleyeceğim) tema koymama rağmen ısrarla istenen neden benim kullandığım tema olduğunu bir türlü anlayamadım, anlayamıyorum da...Eski hareket eden kediye gelince onu hiçbir sitede yukarı çık tuşu olarak bulamazsınız çünkü onu kendim yaptım.O resmi bulmak, boyutunu ve kodları ayarlamak benim için oldukça zordu, neden hiç tanımadığım birine vermek isteyeyim ki emeğimi?Ya da neden hepimizin blogu aynı olmalı?Blog kişisel değil mi?

Delirten konu 2

Seri halinde olan soruları da atlamamak lazım.Selam sabah vermeden, sanki 40 yıldır muhabbet ediyormuşuz gibi hoop konuya atlayıp sorularını sıralayanlar da vardı; sizle başlayıp senle biten...

Size bir şey sorabilir miyim? Bloğunuza sayacı nasıl eklediniz bir de kore günlüklerimde verdiğiniz şablonlar bende açılmıyor hani bir de kedi var ya onu nasıl eklediniz bir de konuşma yani chatı nasıl ekledin söylersen çok sevinirim bir de yazı biçimini nasıl değiştirdin?

Hiç uğraşmayalım, kısa yoldan blogu da üzerine yapayım!Hiçbir şey araştırmadan, hiç emek harcanmadan bu tarz soruların sorulması gerçekten can sıkıcı...

Delirten konu 3

Olayı baya geliştirip, blog temasını almakla kalmayıp blog adresini de araya "-" koyarak taklit eden vardı.İzleyicilerden biri fark etmese benim sağır sultan duyana kadar haberim olmazdı.Açıkçası ona çok kızmadım, izleyicinin attığı bir mesajdan sonra hemen adresi ve temayı değiştirdi.Adres şu an emin ellerde, bende...Resim depolamak için kullanmayı düşünüyorum :)

Delirtme olayını fazlasıyla abartan konu 4

En çok kızdığım ise yardım isteyip yardım ettikten sonra bloguma dair birçok şeyi çalıp hiçbir hak iddia edemezsin diyen olmasıydı.Şöyle ki, yaklaşık bir ay önce kızın biri benden  yardım istedi.Yardım ettim ve ben özellikle blogumun taklit edilmesinden  rahatsız olduğumu belirttim..Aradan 15-20 gün geçtikten sonra birden aklıma geldi ve o bloga bir bakayım dedim.Bloga girmemle, sinir katsayım artması bir oldu.Şöyle ki, yardım ettiğim kız, blogumda kullandığım temayı, küçük hareketli kız resmini, gadgetin üstüne yazdığım yazıyı hatta anketimi bile birebir kopya etmişti, sağ olsun!Tabi bunu görünce çok sinirlendim...

Sinirlenmemin asıl sebebi, blogumu taklit etmesi değil, hem yardım isteyip hem de özellikle blogumun taklit edilmesinden rahatsızlık duyduğumu belirttiğim halde bunu yapmasıydı.Ona bu hissettiklerimi yazdığımda ise söylediği şey hiçbir hak iddia edemeyeceğimdi!Çünkü blog teması hazırdı, herkes de bloguna gadget ekleyebilir, istediğini yazabilirdi, aynı şekilde anket de koyabilirdi, buna çalmak denemezdi.Zaten sadece imleç konusunda yardım istemişti, diğer şeylerin aynısını yapması sadece tesadüftü.Aynısını yapmak çalmak değil, haktı ona göre...

Anlayamıyorum...Neden o zaman ben bir şeyleri yapmak için bu kadar uğraştım?En basit yukarı çık tuşunun kodlarını ayarlamak bile yaklaşık bir ayımı aldı...Çok zor değildi bir başkasından bir şeyler kopyalayıp aynısını bloga kondurmak!

Son Söz:

Blog konusunda, blog açan birçok insana yardım ettim.Hatta bu sayede birçok iyi insanla da tanıştım, onları da unutmamak lazım...Onlara yaptığım yardımdan bir an bile pişman olmadım ama yukarıdaki olaylardan sonra artık kimseye birebir yardım etmeyeceğim.Yardım etmek istediğim konuyu blog ipuçları kısmına yazacağım, isteyen faydalanır.

Peki, bu olaylardan sonra neler öğrendim?


*Kimseye yardım etmeyeceksin, yardımlar insanlara hiçbir şey ifade etmiyor!
*İyi niyetli değil kötü olacaksın, iyi niyet sadece sömürülüyor!
*İnsanlarla arana mesafe koyacaksın, niye herkese yardım ediyorsun ki?Reelde bir kez bile yüz yüze gelmeyeceksiniz...
*En önemlisi ise, yaşadığın olayla ilgili her türlü yazı, konuşma ne varsa bunları silmeyeceksin ki bir şeyleri kanıtlayabilesin!Yoksa internet aleminde bir şeyleri kanıtlamak, iddia etmek çok zor...

!!Önemli: Blogumun headerı artık bana ait, her türlü hak iddia eder, çirkeflikte sınır tanımam! 



Unutmadan: Blogun yeni şeklini nasıl buldunuz?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder