10 Kasım 2013 Pazar

Kore Yemek: Yumurta Rulosu






Uzun zamandır Kore mutfağından bir şeyler yapmak istiyordum ama bir türlü buna fırsatım olmadı.Bugün sabah kahvaltı için tarifi basit olan yumurta rulosunu denemeye karar verdim.Malzemelerde evde bulunan şeyler olunca hemen kendimi mutfağa attım :)




Malzemeler:

5 adet yumurta

1 adet havuç
2-3 dal yeşil soğan
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı susam
Karabiber
Tuz
Pul biber

Yapılışı:


Bir kabın içinde 5 adet yumurtamızı iyice çırptıktan sonra içine, pul biber,karabiber,susam ve tuzu ekleyip tekrar çırpın-bizim evde karabiber yenmediği için ben eklemedim:)-.1 adet havucu rendeleyip kabın içine koyun ve karıştırın.Daha sonrasında yeşil soğanları ince ince doğrayın ve kuru soğanı yemeklik şekilde doğrayıp kaba ekleyin ve tekrar karıştırın-yeşil soğan olduğu için kuru soğanın en küçüğünü tercih ettim-.





Teflon ya da seramik tavaya çok az sıvı yağ koyun ve karışımı üzerine ekleyin.Yalnız bir yüzünü pişirin diğer tarafını ters çevirmeyin.Alt kısmı pişince, dikkatli bir şekilde parçalamadan rulo şeklinde katlayın ve iki yönünü de iyice pişirin.Daha sonrasında ruloyu tavadan alıp, biraz soğuttuktan sonra ince dilimlere ayırın. 


Dikkat:Normalde benim yaptığım gibi çok pişirmenize gerek yok, pişmemiş yumurta annemi rahatsız ettiği için çok pişirdim, normalinde katlanmış şekilde dışının sarı renkte olması lazım:)





Biz bu tarifi çok beğendik umarım siz de beğenirsiniz afiyet olsun ^^



14.Kasım 22.15 ekleme

Aşağıdaki yorumlara bakacak olursanız Misaki'nin 14 kasım tarihinde Ankara'dan dönünce bana da yapıyorsun dediği mesajı görüyor olmalısınız, o mesajda görmediğiniz ve benim de bilmediğim şey Misaki'nin bu yorumun akşamına geliyor olmasıydı.Bugün ne yapıyorsun diye mesaj atmasaydım, sürpriz yapıp pat diye ortaya çıkacaktı, deli şey :)) Neyse ki mesaj attım ve geleceğini öğrendim, mesajın sonunda da şu not vardı "yumurta rulomu da hazırla!"

Akşam Misaki geldi ve beraber bu ruloyu yaptık, hem bu kez bir önceki kadar çok pişirmedim, görselliği de daha iyi oldu ^.^ 






Beğendiniz mi diyenler için sonuç bu;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder