22 Kasım 2013 Cuma

Bloga müzik çalar eklemek



Uzun zamandır blogumla ilgili sorulan sorulardan biri de nasıl müzik eklediğimdi.Aslında SCM Music Playerla bu çok kolay... :)


Öncelikle SCM Music Playerın sitesi için tıktık. Açılan sayfadan hangi renkte istiyorsak onu seçiyoruz ve next e tıklıyoruz.Daha sonrasında açılan sayfada sol tarafa şarkının ismini, sağ tarafa url'sini yazıyorsunuz, ben bunun için en kolay yol olan youtube videolarını kullanıyorum :)


Ekleyeceğiniz müzik için satır yetmezse, add more songs seçeneğini tıklayıp, daha çok şarkı ekleyebilirsiniz.İstediğimiz kadar şarkı ekledikten sonra tekrar next e tıklıyoruz.Burada küçük ayarlar sayfası açılıyor;

Autostart:Bu seçeneği onaylarsanız site açıldığında şarkı otomatik çalmaya başlar, ben de böyle kullanıyordum ama artık bu özelliği kapattım, cupcake in üzerine tıklayınca müzik çalmaya başlayacak :)

Shuffle Playback:Bu seçeneği onaylarsanız listenizde bulunan şarkılar karışık, onaylamazsanız sırasıyla çalar.

Default Volume:Burada sitenizde çalan şarkının otomatik ses düzeyini ayarlarsınız, ben düzeyi %50 olarak kullanıyorum.

Repeat mode:Burada seçmeniz gereken repeat playlisttir, listeniz tamamen çaldıktan sonra başa döner. 

Placement of Player Bar:Seçeneklerden Top seçerseniz Scm Music Player üstte, Bottom seçerseniz sitenin alt kısmında yer alır.

Show Playlist by Default:Bu seçeneği onaylarsanız playlist sağ tarafta açık bir şekilde gözükür, onaylamazsanız gizlenir.Ben onaylanmamış şeklini kullanıyorum.

Burada işleminizi tamamladıktan sonra done seçeneğini tıklayın ve ortaya çıkan html kodunu, Yerleşim>Gadget ekle>Html/Java script seçeneği seçip büyük alana kopyalayın, sitenizde müzik artık çalmaya başlayacak!Güle güle kullanın:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder