14 Kasım 2013 Perşembe

Birisi Amerikan dizileri mi dedi?


♔  ♕ 
Supernatural




Daha önce büyük ihtimalle bahsetmişimdir; romantik-komedilerin dışında korku filmlerini de severim.Gerileyim, ürkeyim tam bana göre bunlar!Ama öyle kanlı vahşetli diziler olmayacak, kan tutar beni...Neyse konumuza dönelim.

 Seneler önce Supernatural'ı tvde keşfedip hemen internet başına geçtim.Sanırım o zamanlar internette ya 2. ya da 3. sezonu yayınlanıyordu.Yayınlanacağı her gün ve saati kaçırmadan bilgisayar başında bitiyordum.Şu an 9. sezon oynuyor düşünün artık nasıl bir Supernatural manyağı olduğumu...




Konusuna gelecek olursak; Dean ve Sam adında iki Winchester kardeşimiz var.Bunlar avcı bir ailenin çocukları...Annelerinin doğaüstü yaratıklar tarafından öldürülmesiyle babası onları avcı olarak yetiştirir.Dean ailesine ve avcılığa bağlıdır.Sam ise tam tersi, o hayatını normal bir insan olarak, avcılıktan uzak durarak yaşamak ister ama evdeki hesap çarşıya uymaz.Babalarının ortadan kaybolmasıyla bu iki kardeş tekrar bir araya gelir.İlk 3-4 sezon hayaletlerle,
vampirlerle, şehir efsaneleriyle uğraşırlar ki bu sezonlar benim en çok sevdiğim sezonlardır!Çünkü her bölüm başka bir olay, başka bir heyecan vardır.Daha sonraki sezonlarda ikilimizin düşmanları büyür; melekler ve şeytanlara karşı savaşırlar.Bu sezonlar, diğerleri kadar eğlenceli olmasa da yine de güzeldir ve son sezon yine aynı eski heyecanı yakalarlar!9.Sezon harika!










♔  ♕ 

Vampire Diaries





Bu dizi bana ilk önerildiğinde burun kıvırmıştım, bu ne böyle ben bunu izlemem diye...Defalarca ilk bölümünü izleyip izleyip kapatmıştım.Sonra arkadaşlarımın dayatmalarıyla ilk beş bölümü işkence çeke çeke izledim.

Allah'ım o Stefan ne kadar itici bir tip öyle, bir de dizinin ilk bölümlerinde onu yakışıklı olarak lanse etmeleri yok mu?!Büyük ihtimal Stefan hayranları bana gıcık olacak ama hiç mi alıcı gözüyle bakmıyorsunuz?Damon dururken ona mı bakılır hıh!!Hem o Elena yok mu o Elena onun o kararsızlığı beni benden aldı, bir de git gide artması yok mu?!Neyse yine konudan saptım!





Konusuna gelecek olursak; 162 yaşındaki vampir Stefan Salvatore'a  aşık olan 17 yaşındaki Elena Gilbert'ın  hayatını konu alır. İkilinin ilişkileri, Stefan'ın, hem kendisinden hem de kasabadan intikam almak isteyen saldırgan ve kindar kardeşi Damon Salvatore'un kasabaya geri dönmesiyle karışmaya başlar. İki kardeş de, eskiden aşık oldukları Katherine Pierce'a benzediği için, Elena'ya ilgi gösterir. Katherine Pierce'ın görsel ikizi olan Elena'nın, üçlüye karşı intikam planlarıyla kasabaya geri dönen Katherine'in uzaktan akrabası olduğu ortaya çıkar.




Hikaye, 17. yüzyılda New England'dan gelen göçmenlerin yerleşmesinden beri doğaüstü olayların yaşandığı Mystic Falls isimli kasabada geçer. Hikayenin diğer bir boyutu da Elena'nın kardeşi Jeremy Gilbert, Elena'nın en yakın arkadaşı Bonnie Bennett, Elena'nın yakın arkadaşı Caroline Forbes, Elena'nın çocukluk arkadaşı Tyler Lockwood  ve Elena'nın çocukluk arkadaşı ve eski sevgilisi Matt Donovan başta olmak üzere kasaba halkı arasında yaşanan olaylardan oluşur. Kasabanın yönetimi orijinal kurucu ailelerin soyundan gelenlerden oluşan "Kurucular Konseyi"nin elindedir. Kurucu ailelerden bazıları; Salvatore'lar, Gilbert'lar, Fell'ler, Forbes'lar ve Lockwood'lardır. Konsey hiçbir şeyden haberi olmayan kasaba halkını vampirler, kurtadamlar gibi doğaüstü tehditlerden korumaya çalışır.İlerleyen sezonlarda köken vampirlerin ortaya çıkmasıyla olaylar daha da karışık hal alacaktır.











 ♔  ♕ 


The Originals




Vampire Diaries'da birden ortaya çıkan köken vampirlerimizi konu alan dizimiz!Her yerinden asalet fırlayan ilk vampir ailemiz...Bu aile Vampire Diaries'da o kadar beğenilmiş olacak ki onlara özel "The Originals" adlı dizi yapıldı.

Klaus'un aksanı, Elijah'ın asilliği, Rebekah'ın salaklığı bu dizide!Rebekah'ı bir türlü sevemedim ben, ne zaman işler yolunda gitse kız saçma sapan birine aşık oluyor ve her defasında da sonu kötü bitiyor,hem onun için üzülüyorum hem de kızıyorum!Neyse...




Konusuna gelecek olursak;Orijinal vampir ailesi, binlerce yıl önce sonsuza dek bir arada kalacaklarına dair birbirlerine söz vermiştir. Fakat zamanla, çeşitli trajik olaylar ve güç savaşı gibi nedenlerle aralarındaki güçlü bağ kopmuştur.




Kurt adam-vampir melezi, köken vampirlerden Klaus Mikaelson, doğaüstü olayların kaynaşma noktası New Orleans'ta kendisine karşı bir güç oluşturulduğuna dair gizemli bir mesaj alır ve zamanında ailesinin de kurulmasına yardım ettiği, Fransız mahallesi Quarter'a gider. Klaus'un kafasındaki sorular, onu New Orleans'ta insanlarının ve her türlü doğaüstü varlığın üzerinde kontrolü olan, şehrin önceki şeytani koruyucusu, eski çırağı ve dostu Marcel'e götürür. Klaus'un kardeşi Elijah ise Klaus'a yardım edip onu geri döndürmeye ikna etmeye karar verir ve onun peşinden gider. Daha sonra ortaya çıkar ki kurt-kız Hayley de aile geçmişiyle ilgili bazı ipuçları aramak için buraya gelmiş ve Sophie adındaki güçlü bir cadının eline düşmüştür. Marcel'in Klaus'u kışkırtmasıyla ve sadık yandaşlarına emir verip mutlak gücüyle hükmetmesiyle tansiyon iyice yükselir. Kız kardeşleri Rebakah, Mystic Falls'ta onlara katılmak için beklerken Klaus ile Elijah, New Orleans'ın bir kez daha Kökenler tarafından yönetilmesi için cadılarla kolay olmayacak bir anlaşma yapmanın peşine düşerler.












♔  ♕ 


Bates Motel



Birçok kişinin adını bile duymadığı bir dizi olmasına rağmen harika dizi kategorisinde yer alacak dizilerden biri...Diziyi izlerken aklınızda sürekli soru işaretleri oluşacak.


Norman'ın annesine olan aptalca bağlılığına kızacak ve Norman'ın annesi Norma'yı, bencilliği dolayısıyla kafasını merdivenlere sürte sürte işkence çektirmek isteyeceksiniz!






Konusuna gelecek olursak; Norman Bates’in annesi Norma ile olan ilişkisinin kurulma yıllarını ve paylaştıkları dünyayı anlatıyor. Bates Motel’de kocasının trajik ölümünden sonra yeni bir başlangıç yapmak isteyen Norma Bates, White Pine Bay’de bir motel satın alır. Norma ve Norman yeni evlerine yerleştikten sonra, kasabanın hiç de göründüğü gibi olmadığını fark ederler. Kasabalılar da onlarla sırlarını paylaşmamaya kararlıdır. Ama Bates’ler hayatta kalmak ve kendi sırlarını korumak için her şeyi yapacaktır.










♔  ♕ 
Hannibal







Supernatural'ı açıklarken kandan hoşlanmadığımı söylemiştim değil mi?Evet hoşlanmıyorum hatta kanlı filmler izlediğimde kendimi lavaboda kusarken bile bulabiliyorum ama bu dizi tutku benim için!

Daha önce Hannibal filmlerini izlemeyen yoktur sanırım ama ben yine de izlemeyenler için birazcık bahsedeyim.Hannibal Lecter adında zeki mi zeki bir adamın insanları yemesini konu alan filmler, daha çok psikolojik türde...

İnsanları yiyor ay nee iğrenç diyor olabilirsiniz, evet iğrenç ama adam o kadar zeki ki onun bu zekasına aşık oluyorsunuz, iğrençliği hiç umursamıyorsunuz.Nasıl bu kadar zeki olabilir diye hayranlıkla izliyorsunuz.Şimdi de dizi versiyonu çekilmiş.Ben bayıldım!





Konusuna gelecek olursak; Eski psikiyatrist yeni seri katil Dr. Hannibal Lecter. Will Graham, FBI ile birlikte bir seri katilin peşinde olan yetenekli bir suçlu profili çıkarma uzmanıdır. Graham’in kendine özgü düşünme tarzı ona herkesle -psikopatlarla bile- empati kurma yeteneği vermiştir. Onları farklı kılanın ne olduğunu her zaman bilir. Ancak yakalamaya çalıştığı son katilin zihni Will için bile oldukça karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu nedenle ülkenin ileri gelen psikiyatrlarından biri olan Dr. Lecter’dan yardım ister. Dahi doktorun uzmanlığıyla silahlanan Will ve Hannibal (katil olduğunu sadece izleyici bilmektedir) mükemmel bir ortaklık oluştururlar. Hatta ikilinin yakalayamayacağı bir katil olmadığı düşünülür. Ama Will gerçeği öğrenirse…







♔  ♕ 
Revenge




Hepimizin Kanal D'de yayınlanan intikam dizisinden haberi var değil mi?Ben de bu diziyi tvde ilk gördüğümde hayranlıkla izlemeye başladım ta ki Amerikan yapımı "Revenge" duyana kadar!Hemen yabancı versiyonunu izlemeye başladım.

Şöyle ki her şeyi birebir taklit etmişiz birkaç fark dışında...Uyarlansa bile kıyafete, afişe kadar aynı olması gerekir miydi?Bu tartışılır!Onun dışında Beren Saat'in oyunculuğunu Emily'e göre daha çok beğendim, duyguları daha iyi yansıtıyor ama Emily de kavga sahnelerinde çok iyi!Sonuç olarak artık yabancı versiyonunu izliyorum, birebir gittiği için sonradan izleyenlere gıcıklık bile yapıyorum, şu sahnede şöyle olacak, üzülme ya o ölmeyecek zaten!




Konusuna gelecek olursak;Gerçek adı Amanda Clarke olan Emily Thorne, babası David'in ölümüne sebep olan ve ailesini mahveden kişilerden intikam almaya Hamptons'a döner.Küçük bir kızken Amanda'nın babası terörist suçlamasıyla tutuklanır ve vatana ihanetten hüküm giyer.Daha sonra hapishanede ölür.Emily'nin hayatı alt üst olmuştur ve Emily çocuk ıslahevine girer. Ve 18. doğum gününde babasının yatırım yaptığı bir şirketten büyük bir miras kalır. Amanda adını hapisteki arkadaşı Emily Thorne ile değiştirir ve babasının bu durumundan sorumlu olan kişilerden intikam almaya karar verir.










♔  ♕ 
Pretty Little Liars



Yine tvde keşfettiğim dizilerden biri TNT şimdiki adıyla TV2 sağolsun!Tabi keşfeder keşfetmez hemen internet başına geçiyorum, ne öyle merak edip haftalarca bekleyeyim:)) 

Dizi beni kendine hayran bıraktı, gizem dolu bir dizi!Dizi boyunca kimden şüpheleneceğinizi  şaşırıyorsunuz tamam bu diyorsunuz başkası çıkıyor, hayır bu işte bu çocukta bir işler var diyorsunuz hoooop çocuk ölüyor.Sürekli merak duygusunu tetiklemesi,sürekli verilen aralara isyan etmeyi engelliyor!




Konusuna gelecek olursak; Bir arkadaş grubunun 5 kızını anlatır - Spencer Hastings, Hanna Marin, Aria Montgomery, Emily Fields, ve Alison DiLaurentis. Bir pijama partisinde Alison kaybolur ve hiçbir yerde bulunamaz.1 yıl sonra cesedi eskiden yaşadığı evin arka kısmında bulunur.Cesedi bulununca diğer dört kız "A" adlı bilinmeyen birinden mesajlar alır, bunlar sadece Alison'ın bildiği sırları içeren mesajlardır. Cenaze töreninden sonra bile mesajlar almaya devam ederler. Ve bu sayede tekrar bir araya gelirler. Şimdi işler onlar için çok daha zor ve karmaşık olacaktır... Burada da paylaşmıştım tıktık.












♔  ♕ 
Ravenswood




Pretty Little Liars dizisini izleyenler Hanna'nın sevgilisi Caleb'ı bilirler.4x13. bölümde Hanna Caleb'ı bir yerde bir kıza yardım etmesi için bırakır ya bu dizi de orada başlar ama Pretty Little Liars'dan tamamıyla farklı, onda olduğu gibi gizem faktörü baskın ama dizi gerilim türünde!





Konusuna gelecek olursak; Miranda ve Caleb otobüste tanışmışlardır ve Miranda'nın amcasının evine, ailesine ait bilgiler aramak için gelirler.Amcasının evinin hemen yanında mezarlık bulunmaktadır, ikilimiz burada kendi mezarlarını görünce neye uğradıklarını şaşırırlar.Amcası geldiğinde Miranda'yı hiç umursamaz ve ona buradan gitmesini söyler ama Miranda kalmaya kararlıdır.Evde kaldıkları 1-2 gün içerisinde Miranda evde tuhaflıklar sezmeye başlar, biri de Caleb'ı banyoda boğmaya çalışmıştır.Caleb bundan Miranda'nın amcasını sorumlu tutarken Miranda bu olayda başka bir şeylerin döndüğünü düşünür.İkilimiz bu olayları araştırmak için Rawenswood'da tanıştıkları gazetecide çalışan kızın yanına giderler ve birilerinin onları takip ettiklerini sezerler.Daha sonrasında oradan çıkarlar ve yolda giderlerken 2 kişi daha eklenir yanlarına...Artık arabada 5 kişilerdir.Arabada normal bir şekilde seyahat ediyorlarken Miranda yolda birisini görür ve direksiyonu kırar.Araba yolun kenarındaki, göle düşer ve Miranda ölür.İlk başta herkes bunun normal bir ölüm olduğunu düşünürken daha sonra kendilerini aniden bir lanetin ortasında bulmalarının ardından, her biri için çok geç olmadan, kasabanın gizemli ve korkunç tarihini öğrenmeleri gerekmektedir.





♔  ♕ 
Teen Wolf


Bu diziyi defalarca tvde görmeme rağmen bir türlü ilgimi çekmedi ta ki erkek kardeşimi bu diziyi izlerken görmeme kadar, hani komşunun tavuğu komşuya kaz görünürmüş ya o hesap oturdum izlemeye...Ve çok beğendim, en çok da dizi başlarken gösterilen görüntüleri oradan oraya geçişler etkiledi beni...





Konusuna gelecek olursak; Scott McCall, Beacon Hills Lisesi'nde lakros oynayan genç bir öğrencidir.Okulda dikkat çekmeyen bir tip olmasının yanı sıra lakrosda da iyi değildir.Bir gece kurtadamın biri tarafından ısırılmasıyla hayatı büyük ölçüde değişir.Artık okulun en dikkat çekenlerindendir ve lakrosda da en iyilerdendir.En iyi arkadaşı Stiles ve gizemli kurtadam Derek'in yardımıyla bir kurtadam olduğunu keşfetmesi üzerine, yeni keşfettiği kimliğinin içinde sunulan birçok tehlike ile ergenlik yaşamını dengelemeyi öğrenmekte zorlanır. Âşık olduğu kişiyi korumak ve etrafındakilerle olan ilişkilerini dengelemek zorundadır.




Birinci sezonda, Scott aşkı ve bir kurtadam olarak yeni keşfettiği sorumlulukları arasında yapması gereken seçimle yüzleşir. Aşkını korumanın ve önceki ilişkileri ile yeni kurduğu ilişkileri dengelemenin bir yolunu bulmak zorundadır.




♔  ♕ 
American Horror Story


Bu diziyi de ilk kez Tv2de gördüm ama hiç TV2de izlemek nasip olmadı.Sürekli televizyonda fragmanlarına denk gelince içimde merak uyandı ve hemen hooooooop internet başına...

Dizinin ilk sezonu çok, ne deseeeemm, garip!Evet garipti, sürekli bir şeylere anlam vermekle uğraştım.Nasıl yani?!Bu nasıl olur?!soruları aklımdan çıkmadı.2.sezonda da çıkmadı, 3.sezonda da çıkmadı.Hala dizinin amacını anlamış değilim, oyuncular aynı olmasına rağmen her sezon farklı bir konu üzerinde duruluyor ve her sezonda merak uyandırıyor.



Konusuna gelecek olursak 1.sezon için; Harmonlar ilk bakışta mükemmel bir Amerikan ailesi gibi görünse de görünüm yanıltıcı olabilir... Eskiden bir çellist Vivien, kısa bir süre önce yaptığı düşük ve ardından eşinin ihaneti sonrasında ciddi bir ruhsal çöküntü içerisindedir. Bir psikiyatrist olan Ben, aslında sevgi dolu bir baba ve eş olsa da Vivien düşük yaptıktan sonra ondan tamamen uzaklaşınca, kaldığı boşlukta onu aldatmaktan kaçamamıştır. Vivien ve Ben'in genç kızları Violet ise babasının yalancı, annesinin de zayıf olduğunu düşünen bir lise öğrencisidir.


Harmonlar tüm yaşananlardan sonra geçmişi ve kötü hatıraları geride bırakarak yeni bir başlangıç yapmak için Boston'dan Los Angeles'a taşınmaya karar verirler. Yeni evleri 1920'lerden kalma görkemli bir malikanedir. Başlangıçta gerçek olamayacak kadar iyi görünen bu evin aslında uğursuz bir geçmişi vardır. Evin gerçeğini öğrenseler de bu onları oraya taşınmaktan vazgeçirmez.












Şu anda takip ettiğim Amerikan dizileri bunlar!Hepsini çok beğenerek izliyorum.İzlemek isteyenler için iyi seyirler!! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder